در حال حاضر بستر بسیار مناسبی برای صادرات انواع عسل طبیعی و مرغوب تولید شده در استان کردستان به وجود آمده که قیمت مناسب آن، نرخ فروش بیشتری را در بازار ایران داشته است.
به جرئت این ادعا پذیرفتنی بوده که اکثر مناطق کشور حاصلخیز و معتدل ایران از لحاظ شرایط آب و هوایی و اقلیمی، بستری مناسب برای پرداختن به حرفه و صنعت زنبورداری بوده و امروزه می توانیم شاهد صادرات انواع فرآورده های ناب زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی به بازارهای خارجی هم باشیم.
در میان تولیدکنندگان معتبر انواع عسل طبیعی در کشور، نام استان کردستان هم دیده شده که توانسته با دارا بودن مراتع و کوهستان هایی بکر از نظر وجود انواع پوشش گیاهی مطلوب، تولیدات انبوهی از ماده ی ارزشمندی چون عسل طبیعی دارا باشد.
در استان کردستان که زنبورداران آن از انواع کندوهای بومی و مدرن نیز بهره برده اند، امروزه می توان انتظار سالیانه چیزی بالغ بر 1200 تن انواع عسل طبیعی را داشت که خوشبختانه در این امر توانسته نیاز بازارهای داخلی و حتی استان ها و شهرستان های مجاور خود را تأمین نماید.

عسل کردستان

تهیه عسل کردستان

با توجه به اهمیت مصرف عسل طبیعی و اینکه وجود آن در برنامه غذایی انسان ها می تواند خواص تغذیه ای و درمانی شگفت انگیزی را برای تمامی افراد دارا باشد، توصیه مشاورین و متخصصین تغذیه نیز همواره مصرف عسلی خالص و 100 درصد طبیعی بوده است.
گفتنی است که عسل طبیعی، سرشار از انواع مواد و ترکیباتی استثنایی بوده و در درمان مشکلات گوارشی، قلبی و کلیوی خواصی فوق العاده داشته است.
با توجه به اینکه به هیچ وجه انواع عسل های تقلبی و مصنوعی نمی توانند خواصی برای انسان ها داشته باشند، امروزه شناخت تولیدکنندگان معتبری در کشور می تواند کمک شایانی را به شما عزیزان برای مصرف عسلی اصل و کاملا خالص نماید و به نوعی سلامت شما را به ارمغان آورده باشد.
خوشبختانه شرایط ویژه ای برای صادرات انواع نابترین و مرغوبترین عسل تولیدی در استان کردستان به وجود آمده است که در ارتباط داشتن با کارشناسان معتبر مراکز صادراتی استان کردستان، می تواند شما را در جریان شرایط ویژه صادرات انواع عسل کردستان، قرار دهد.
امروزه صادرات انواع عسل طبیعی و اصل در بسته بندی هایی مناسب که عمدتا شیشه ای با وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی بوده اند صورت گرفته و گاها از ظروف پلاستیکی نیز اسفاده شده است.