خوزستان، یکی از استان های پهناور جنوب کشور است؛ که به علت داشتن آب و هوای خاص، برخی از گونه های طبیعی و کمیاب عسل مانند کنار و آویشن، با کیفیت عالی و به صورت فراوان تولید شده و یکی از اقلام صادرات از این استان به کشور های همسایه به شمار می رود.
استان خوزستان یکی از مناطق مستعد برای تولید عسل بوده و حدود دو هزار نفر در سطح این استان به شغل زنبورداری اشتغال دارند. آب و هوای این منطقه باعث شده که برخی از گیاهان دارویی همچون آویشن و کنار کوهی، قابلیت رشد در این ناحیه را داشته و عسل مرغوبی در این منطقه تولید شود.
در برخی از شهرهای استان خوزستان همچون ایذه و مسجد سلیمان، عسل گون با کیفیت و منحصر بفرد تولید شده و این عسل مشتریان فراوانی از کشورهای حوزه ی خلیج فارس مانند امارات متحده ی عربی را به خود جذب کرده است که فعالان در زمینه ی صادرات عسل با بازار یابی اصولی، می توانند با صدور این محصول، سود سرشاری را نصیب خود و کشور کنند.
امن ترین و مناسب ترین روش برای صادرات این ماده ی ارزشمند، برقراری ارتباط با مؤسسات بازرگانی معاملات جهانی می باشد. کارشناسان شرکت صادر کننده ی عسل، آماده ی ارائه ی مشاوره رایگان تلفنی در این زمینه، به تولید کنندگان می باشند.