آیا می دانستید که صادرات عسل خالص طبیعی از ایران، تنها در دو ماه آغازین سال 95 به حدود 4 میلیارد تومان رسیده است؟ یکی از این کشورها مالزی است که خریدار عسل کوهستان و وحشی هستند.
ایران دارای مناطق جغرافیایی و اقلیمی خاص به صورت چهار فصل می باشد و همین موضوع کمک می کند که دارای گونه های گیاهی متفاوتی باشد. گونه های گیاهی متفاوت، یعنی وجود گرده های گل و ایجاد شهد های با طعم متنوع که توسط زنبورهای عسل تهیه می گردد.
بنابراین با یک دودوتا چهارتای ساده می توان به این نتیجه رسید که ایران می تواند یک منبع غنی از انواع عسل های طبیعی خالص با خواص درمانی متنوع باشد و علاوه بر تامین نیازهای بازار داخلی، صادرات بسیار خوب با حجم زیادی به کشورهای خارجی داشته باشد.

میزان صادرات عسل طبیعی و خالص ایران در سال جاری
طبق آمار رسمی سایت خبرنگاران، ایران در سال 94 به طور کلی حدود 6 میلیارد صادرات عسل ممتاز داشته و امسال در تنها دو ماه از بهار توانسته 4 میلیارد عسل خالص و طبیعی ایرانی را به کشورهایی نظیر عراق، امارات، مالزی، بحرین، افغانستان، کویت صادر نماید که این خود نشان دهنده میزان رشد و توجه به این بخش از صنایع وابسته به کشاورزی است.
مالزی یکی از کشورهایی است که در مذاکرات بین دو کشوری تهران_کوالالامپور برای صادرات بینابینی به نتایج خوبی رسیده است و آن ها هم از طرفداران پروپاقرص عسل طبیعی و خالص ایران هستند.
عسل طبیعی کوهستان یا وحشی ایران در دنیا معروف است و دارای عطر، طعم و خواص اعجاب انگیز درمانی می باشد.