استان لرستان یکی از پایگاه ها و مراکز مهم در حوزه تولید انواع عسل طبیعی و
ممتاز و صادرات انواع عسل بسته بندی شده در کشور می باشد.
امروزه استان لرستان به جهت دارا بودن طبیعتی مستعد و غنی از لحاظ وجود پوشش گیاهی گوناگون، توانسته زنبورداران فعالی را دارا باشد و خوشبختانه این افتخار را داشته که با تولید انواع عسل طبیعی، جایگاه مناسبی را در حوزه مرغوبیت عسل در کشور و صادرات آن دارا باشد.
شرکت هایی معتبر با دارا بودن تمامی استانداردهای و مجوزهای بهداشتی در استان لرستان، با در ارتباط بودن با تولیدکنندگان معتبر عسل در این استان، توانسته اند در بسته بندی انواع گوناگون عسل در شرایطی کاملا ایده آل و بهداشتی، که به نوعی آخرین مرحله تولید عسل محسوب گردیده، موفق باشند و صادرات مهمی را به بازارهای داخلی و حتی خارجی صورت داده اند.
شایان ذکر است که در تمامی شرکت های طراز اول در دنیا، بسته بندی عسل در ظروف شیشه ای در وزن های یک کیلویی و نیم کیلویی صورت می  گیرد و این امر هم در شرکت های تولیدی استان لرستان و حتی دیگر استان ها در کشور صادق بوده و امروزه شاهد بسته بندی انواع عسل در ظروف شیشه ای و حتی پلی اتیلنی نیز بوده اید.
صادرات عسل طبیعی و اصل، یکی از تجارت های مهم و پرسود در هر جامعه ای می تواند لقب داشته باشد، چرا که بحث سلامت انسان ها در میان است و هر تولیدکننده ای که توانسته دو اصل کیفیت و قیمت را در موازات هم به پبیش ببرد، در این صنعت و تجارت بزرگ، موفق بوده است.
بسته بندی انواع عسل ناب و طبیعی تولیدی در استان لرستان، مانند عسل گون، عسل آویشن و عسل چندگیاه، با کیفیت هر چه بهتر صورت گرفته و در وزن ها و قیمت های گوناگون و البته مناسب، آماده صادرات به تمامی بازارهای سراسر کشور می باشد.