آیا می دانید که استاندارد بسته بندی عسل در دنیا و ایران چگونه می باشد؟ آیا از شرایط ویژه ی گسترش صادرات عسل ایرانی در بسته بندی های گوناگون، آگاهی داشته اید؟
با توجه به اینکه مصرف عسل طبیعی توانسته نقش فزاینده ی دارویی و درمانی را برای افراد جامعه داشته باشد و اینکه از طرفی به یکی از سخت فاسدترین مواد غذایی شناخته شده از گذشته تا به امروزه شهرت داشته، صادرات و تجارت عسل، امری پرسود و مهم در جهان لقب گرفته است.
در کشور ما هم که تنوع بسیار فراوانی را در مراتع، دشت ها و دامنه های کوهستان ها شاهد هستیم، به طور قطع به یقین صنعت زنبورداری و صادرات عسل ایرانی، می تواند از رونق خوبی برخوردار باشد و از جمله مراکز صادراتی معتبر عسل در ایران، می توان به همدان، لرستان، کردستان، خوزستان و اردبیل در کشور اشاره داشت.
با توجه به اینکه امر بسته بندی عسل از اهمیت بالایی در عرضه عسلی مرغوب و باکیفیت برخوردار بوده، امروزه در دنیا و در کشور ما، بسته بندی عسل در ظروف شیشه ای و پلی اتیلنی صورت می گیرد که مطابق استاندارد اکثر شرکت های معتبر اروپایی، در وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی می باشند.
در حال حاضر تمامی مراکز فروش عسل در کشور می توانند با ارتباط داشتن با کارشناسان مراکز صادراتی معتبر عسل ایرانی، انواع عسل دارویی و طبیعی را در بسته بندی های استاندارد و کاملا بهداشتی، ثبت سفارش به صورت عمده و فله ای با قیمت بسیار مناسب دهند.