آیا می دانید که چرا زهر زنبورعسل را استخراج می کنند؟ آیا می دانید که امروزه شرایط ویژه ای برای صادرات زهر خشک زنبورعسل به بازارهای سراسر کشور توسط مراکز معتبر، به وجود آمده است؟
صنعت زنبورداری به قدری از خواص و ارزشمندی هایی در هر یک از محصولات و فرآورده های خود برخوردار بوده که امروزه امر صادرات این محصولات، می تواند تجارتی پرسود برای تمامی مراکز معتبر صادراتی باشد و جدای از بحث اقتصادی، به سبب نقش فزاینده ای دارویی و درمانی این صنعت، می توان آن را مهم ترین صنعتی دانست که در راستای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، نقش ارزنده ای داشته است.
قطعا همه شما با عسل طبیعی و خواص تغذیه ای و دارویی آن، آشنایی داشته و بدون شک این ماده را در سبد خرید ماهیانه ی خود گنجانده اید. اما آیا می دانید که امروزه یکی دیگر از گران قیمت ترین فرآورده های زنبورعسل، زهر زنبورعسل بوده که از گذشته تا به امروزه، خواص درمانی بیشماری را برای انسان ها داشته و از آن به عنوان ماده ای برای زنبوردرمانی استفاده نموده اند؟ آیا می دانید که در بازارهای امروزی محصولات زنبورعسل، زهر زنبور چگونه عرضه می گردد؟

زهر زنبورعسل

فواید زهر زنبورعسل

گفتنی است که در زنبورداری های مدرن امروزی، زنبورداران توانسته اند با بهره گیری از دستگاه هایی با نام دستگاه زهرگیری زنبورعسل، بدون حتی کوچکترین آسیبی به زنبورها، این ماده ی ارزشمند را استخراج کرده و چون خاصیت اسیدی داشته و بلافاصله در مجاورت با هوا خشک می گردد، آن را به صورت پودر به بازار عرضه نموده اند.
شایان ذکر که غدد ترشح زهر در زنبورها، از همان بدو تولد فعال بوده و این امر تا پایان سنین 19 الی 20 روزگی این زنبورها ادامه داشته است. باید بدانید که میزان ترشح زهر در زنبورعسل، رابطه ی مستقیمی با میزان گرده گل موجود در طبیعت داشته و به همین سبب زنبورداران کلنی های خود را مناطقی پرشهد و پرگرده، مستقر نموده اند.
باید اشاره داشت که در زهر زنبورعسل، بیش از 8 نوع پروتئین، انواع پپتیدها، آنزیم ها و بسیاری دیگر از ترکیباتی چون مواد آلی و موارد فرار وجود داشته که این ماده را در گذشته، در درمان بسیاری از دردهای مفصلی و استخوانی، آرتروز و رماتیسم، از ارزشمندی خاصی برخوردار نموده است.
اما امروزه به جرئت می توان گفت که زهر زنبورعسل، توانسته اثرات درمانی بر مشکلات عصبی داشته باشد و از این ماده در درمان یکی از شایع ترین بیماری های با علت نامعلوم، یعنی MS استفاده نموده اند.
گفتنی است که زهر زنبورعسل، به عنوان یک ماده ی اولیه برای تولید بسیاری از داروها در صنعت داروسازی نیز مورد اهمیت بوده و شاید بیشترین درصد صادرات این ماده گرانبها، برای شرکت های داروسازی می باشد.
درست است که در تمامی بازارهای جهانی، قیمت زهر زنبورعسل را با قیمت هر گرم طلا برابر دانسته اند، اما در حال حاضر شما می تواند پودر خشک شده ی زهر زنبورعسل را با قیمت مناسبی از مراکز صادراتی معتبر انواع محصولات زنبورعسل، دریافت کنید. برای آگاهی از شرایط ویژه ی صادرات زهر زنبورعسل، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.