آیا می دانید که امروزه، کدام مراکز صادراتی معتبر، عسل گشنیز درجه یک را به بازار عرضه داشته اند؟ آیا سایت مشخصی برای آگاهی از خواص مصرف عسل گشنیز وجود داشته است؟
مصرف عسل طبیعی و خواص منحصربفرد دارویی و درمانی آن به قدری از اهمیت بالایی برخوردار بوده که امروزه تجارت عسل و صادرات آن را، به موضوعی مهم و بسیار پراهمیت در جوامع گوناگون تبدیل نموده و شاید بتوان گفت که تجارتی پرسود در دنیای امروزی لقب داشته است.
حتما می دانید که یک عسل طبیعی، علاوه بر تمامی ترکیبات و مواد مغذی و پرخاصیت دارویی و تغذیه ای که داشته، دارای یک وِیژگی منحصربفرد می باشد و آن هم چیزی نیست جز اینکه، عسل، سخت فاسدترین ماده ی غذایی شناخته شده از گذشته تا به امروزه بوده و همین ویژگی، بحث صادرات و حمل و نقل آن را آسان تر نموده است.
خوشبختانه امروزه در کشور ما، با توجه به آنکه شرایط متعادل آب و هوایی و مناطقی غنی از پوشش گیاهی متنوع برقرار است، شاهد تولیدکنندگان معتبری از عسل طبیعی بوده ایم که توانسته اند صادراتی خوب به دیگر بازارهای سراسر کشور و حتی بازارهای خارجی نیز، صورت داده باشند.
از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور، می توان به استان همدان و شهرستان نهاوند اشاره داشت که امروزه بیش از 9 درصد عسل موجود در بازارهای کشور را تولید نموده اند و یکی از گونه های مشهور عسل تولیدی در این استان هم، عسل گشنیز بوده است.
آیا می دانید که عسل گشنیز چه خواص دارویی را دارا بوده و امروزه چه شرایط ویژه ای برای صادرات به بازارهای داخلی داشته است؟

عسل گشنیز

عسل گشنیز و فواید آن

گیاه گشنیز یکی از گیاهان دارویی مفید بوده که در طب سنتی از آن در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها مانند ضفف جنسی استفاده نموده اند و امروزه از شهد گل های سفید و مایل به صورتی آن، عسلی با نام عسل گشنیز را برداشت نموده اند.
شایان ذکر که عسل گشنیز، عسلی با رنگ عقیقی کم رنگ و برداشت شده از اوایل خرداد ماه تا اوایل تیر ماه می باشد که مصرف خالص ترین نوع آن، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • درمان سرفه و گلودرد.
  • درمان التهابات پروستات.
  • درمان مشکلات کلیوی و مثانه.
  • درمان صرع و تشنج.
  • ضدآلرژی.

در حال حاضر شرایط ویژه ای برای صادرات بهترین و مرغوبترین عسل گشنیز تولیدی در مراکز معتبر تولید عسل ایرانی در کشور، به وجود آمده و مشتریان می توانند برای آگاهی از این شرایط، با مشاورین و کارشناسان این مراکز صادراتی، ارتباط به صورت تلفنی و یا ایمیل داشته باشند.