امروزه تجارت و صادرات روز انواع عسل درجه یک و ممتاز به بازارهای گوناگون داخلی و خاجی، به واسطه نقش فزاینده ی آن در ارتقای سلامت انسان ها، امری مهم در سلامت جامعه بوده است.
با توجه به اینکه همواره سلامت انسان های امروزی، مورد تهدید وجود انواع عادت های ناپسند غذایی، عدم تحرک کافی و وجود برخی از مواد و داروهای شیمیایی بوده، آیا می دانید که وجود ماده ای چون عسل طبیعی و اصل، می تواند نقش ارزشمندی را در سلامت انسان ها دارا بوده باشد؟
بله عسل طبیعی، این ماده ی سرشار از انواع مواد گوناگونی چون املاح معدنی و ترکیبات ویتامینی، کربوهیدارات ها و پروتئین کافی، توانسته با مصرف روزانه به مقدار کافی، برای تمامی انسان ها با طبع ها و سنین گوناگون، به ماده ای با ارزش غذایی بالا و موثر در درمان بسیاری از بیماری ها تبدیل گردد و مصرف آن همواره مورد توصیه مشاورین تغذیه بوده است.

عسل درجه یک

شاید علاوه بر بحث مفید بودن وجود عسل در امر سلامت انسان ها، اگر بخواهیم از لحاظ اقتصادی نیز به این مسئله نگاه کنیم، باید گفت که با توجه به وجود درصد معینی آب در ترکیبات عسل طبیعی، این ماده به یکی از انواع سخت فاسدترین مواد غذایی در دنیا تبدیل گردیده که می تواند امر نگهداری و انتقال آن را به سادگی میسر نماید.
ههمین امر منجر گردیده تا در استان هایی از کشور مانند لرستان و یا همدان، افراد زیادی به پرورش زنبورهای عسل و تولید انواع فرآورده های آن پرداخته اند و از این استان ها صادرات انواع عسل طبیعی و درجه یک، به بازارهای داخلی و حتی خارجی صورت گرفته است.