انواع عسل مرغوب در کشور ما، توسط کدام تولیدکنندگان معتبر عرضه گردیده است؟ آیا می دانید که مراکز معتبر صادراتی در کشور، با نرخ قیمت مناسب خود، صادرات روز پررونقی را از عسل طبیعی داشته اند؟
آیا می دانید که در کشور ما هنوز هم تعداد تولیدکنندگان معتبر از انواع عسل طبیعی، به تعداد انگشتان دو دست هم نرسیده و این کار را برای تهیه عسلی اصل و مرغوب در بازارهای خرید و فروش عسل، کمی دشوار نموده است؟ آیا می دانید که بیش از 50 درصد انواع عسل های موجود در این بازارها، عسل های تقلبی و مصنوعی بوده اند؟
بله آنچه که مبرهن بوده، عدم وجود تولیدکنندگان معتبر در بسیاری از مناطق کشور، انواع عسل های تقلبی و مصنوعی را روانه بازارهای فروش نموده که یا با افزودن آب و شکر همراه بوده اند و یا اینکه از انواع مواد گلوکزی و تجاری و شیره میوه ها تولید گردیده اند.
اما خب از طرفی مصرف کنندگان عسل طبیعی، باید بدانند که در کشور ما تولیدکنندگان معتبری هم از عسل طبیعی وجود داشته که بیکار ننشسته اند و توانسته اند انواع عسل های طبیعی و مرغوب را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند. پس مصرف کنندگان عسل باید با شناخت تولیدکنندگان معتبر در بازار، عسلی ناب و مرغوب را تهیه نمایند.
عمدتا در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی، انواع عسل های بسته بندی شده را دیده اید که گفتنی است که بیشتر این نوع عسل ها از یک گونه عسل تولید شده بوده اند و گاها با درصد بالایی از مواد قندی به ویژه ساکارز برخوردار بوده اند.
اگر شما می خواهید انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی را که تقریبا از هر گیاه دارویی تولید گردیده، باید مراکز تولیدی و صادراتی معتبر در سراسر کشور را بشناسید تا بتوانید از خواص منحصربفرد هر یک از این گونه های عسل طبیعی، بهره لازم را ببرید.

عسل مرغوب

صادرات انواع عسل

امروزه استان هایی چون لرستان، کردستان، اردبیل و همدان، از جمله تولیدکنندگانی معتبر از انواع عسل های دارویی و درمانی بوده اند که با دارا بودن آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی، عسل شناسنامه دار با درصد بالای مرغوبیت را به بازارهای داخلی و گاها خارجی صادرات نموده اند.
گفتنی است که در چند سال گذشته به سبب مشکلات خشکسالی و کمبود آب، از میزان تولیدات عسل طبیعی در کشور کاسته شده بوده که خوشختانه امروزه این مشکل مرتفع گردیده و شاهد افزایش تولیدات محصولات زنبورعسل به ویژه انواع عسل طبیعی در کشور بوده ایم.
در حال حاضر استان لرستان توانسته مرغوب ترین عسل کشور را با چیزی نزدیک به 1500 تن عسل سالیانه به خود اختصاص دهد و دیگر استان ها هم در این رقابت تلاشی جدی نموده اند و به تازگی استان خوزستان هم یکی دیگر از پایگاه های تولید عسلی اصل و شناسنامه دار لقب گرفته است.
برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی شرایط صادرات روز انواع عسل طبیعی هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباطی مستقیم داشته باشید.