عسل چهل گیاه طبیعی از جمله بهترین و مرغوب ترین انواع گونه های عسل طبیعی تولید شده در فصل بهار بوده که امروزه صادراتی خوب با شرایط ویژه به بازارهای کشور داشته است.
عمدتا در فصل بهار که شاهد وجود تنوع بسیاری از انواع گونه های گیاهان دارویی در اکثر مناطق کشور بوده ایم، زنبورداران توانسته اند از شهد دو یا چند گل گیاهان، عسلی تحت عنوان عسل چند گیاه و یا عسل چهل گیاه را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند.
گفتنی است که عسل چهل گیاه طبیعی که شهد چندین گل را با خود به همراه داشته، بدون شک خواص مجموعی از انواع عسل های تک گلی چون عسل گون، عسل آویشن، عسل آفتابگردان، عسل شوید، عسل زرشک، عسل عناب و دیگر گونه های عسل دارویی را داشته است.
امروزه استان هایی چون همدان، اردبیل، کردستان، فارس، خوزستان، اصفهان و لرستان از جمله تولیدکنندگان معتبر از عسل طبیعی در کشور نام داشته اند و آمارها نشان دهنده مرغوبیت بالای عسل تولیدی در استان لرستان داشته و این استان توانسته جایگاه نخست را در این حوزه دارا باشد.
حال با توجه به اینکه شاید شما هم در فروشگاه های محصولات زنبورعسل، نام عسل چهل گیاه را شنیده باشید، آیا می دانید که خواص این نوع عسل طبیعی چه بوده است؟

بهترین عسل

خواص عسل چهل گیاه طبیعی

همانطور که متوجه شدید عسل چهل گیاه طبیعی، به سبب آنکه از شهد چندین گل گیاهان تولید شده، هم رنگ متفاوتی داشته و هم می تواند خواص جمعی از انواع گونه های عسل طبیعی را به صورت یکجا دارا باشد که می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تقویت کننده اعصاب و آرامش بخش.
  • ضدنفخ و هضم کننده غذا.
  • ضدالتهاب مثانه و مفید برای سنگ کلیه.
  • ضدورم پروستات.

خوشبختانه فرصت ویژه ای برای صادرات بهترین انواع عسل چهل گیاه توسط مراکز صادراتی معتبر در کشور به وجود آمده و شما می توانید برای کسب آگاهی بیشتر با مشاورین در این حوزه، ارتباط تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.