شرایط ویژه صادرات درجه یک ترین و ناب ترین انواع عسل تولیدی و سوغات مخصوص
استان لرستان، به تمامی بازارهای سراسر کشور با قیمتی مناسب ایجاد گردیده
است.
عسل از جمله فرآورده ها و محصولات گیاهی و دارویی تلقی گردیده که در کشور ما در استان هایی مانند اردبیل و لرستان بیشترین تعداد افراد مشغول به زنبورداری و تولید عسل را داشته است. باید بدانید که فرآیند تولید عسل بسیار زیاد پیچیده بوده که توسط زنبورهای ملکه و زنبورهای کارگر از شهدهای انواع گیاهان در مراتع گوناگون و جنگل های مستعد این استان تولید گردیده و شرایط خاص خود را داشته است.
اما همواره تمامی مصرف کنندگان این محصول دغدغه ای بسیار زیاد در تهیه محصولی مرغوب و ناب داشته اند. باید اشاره کرد عسلی می تواند در بهترین نوع عملکرد و تأثیرگذاری خود قرار داشته باشد که اصل بوده و تقلبی نباشد. باید گفت تهیه مرغوب ترین نوع این محصول، فقط توسط مراکز فروش معتبر و نمایندگی های معتبر آن صورت خواهد گرفت. اما آیا راهکارهایی برای تشخیص عسل اصل از تقلبی وجود داشته است؟
بدون شک تشخیص عسلی اصل و مرغوب تنها توسط متخصصین و در آزمایشگاه های غذایی امکان پذیر گردیده اما برخی روش های احتمالی نیز وجود داشته است. یکی از این روش ها می تواند بر اساس حس بویایی و چشایی خود افراد باشد، چرا که عسلی اصل بوده که طعم خوش گیاهان را داشته باشد.
راه دوم در تشخیص احتمالی عسلی اصل از تقلبی می تواند ته نشین شدن آن در یک لیوان آب باشد. امروزه بدون شک می توان با توجه به طبیعت و مراتع بسیار زیبا و مستعد استان لرستان و دارا بودن افرادی بالغ بر 2000 نفر سرمایه گذار در حوزه زنبورداری و تولید عسل، رتبه اول را در مرغوبیت عسل در کشور ما داشته است.
شرایط ویژه صادرات انواع عسل تولیدی در این استان توسط تولید کنندگان معتبر این محصول به تمامی بازارهای داخلی کشور به وجود آمده و افراد می توانند از طریق ارتباط داشتن با کارشناسان فروش در این امر، از شرایط ویژه صادرات این محصول آگاهی پیدا نمایند.