آیا با شرکت های معتبر صادراتی انواع عسل مرغوب در کشور، آشنایی داشته اید؟ این مراکز صادراتی، انواع عسل ایرانی را به کدام کشورها و بازارهای خارجی، صادرات نموده اند؟
امروزه به جرئت می توان ادعا کرد که عسل ناب ایرانی، یکی از مرغوبترین عسل های تولید شده حتی در دنیا بوده که می تواند با قدرت، پا به عرصه رقابت بازارهای جهانی عسل طبیعی گذارد.
درست است که هنوز هم در بسیاری از مناطق کشور، نیاز به توجه بیشتر و سرمایه گذاری ها کلان تری در زمینه رشد و گسترش زنبورداری بوده، اما باز هم می توان گفت که تولیدکنندگان معتبر انواع عسل ناب ایرانی، تلاشی جدی در راستای شناساندن عسل ایرانی به بازارهای خارجی نیز داشته اند و همین امر سبب شده تا امروزه، صنعت زنبورداری به یکی از پر رونق ترین تجارت های کشور ما تبدیل گردد و این مهم تلاش بیشتر تولیدکنندگان را، طلبیده است.
مصرف عسل طبیعی و کاملا خالص، می تواند اثرات مفید تغذیه ای و درمانی را برای تمامی انسان ها داشته باشد و به دنبال آن می توان انتظار یک جامعه سالم تر داشته باشیم. مصرف روزانه حتی یک قاشق عسل طبیعی، می تواند در درمان بسیاری از مشکلات و امراض، مانند بیماری های گوارشی، کلیوی، قلبی، کم خونی، میگرن و ناتوانی های جنسی، موثر باشد.
حال حتما این سوال برایتان پیش آمده که امروزه مراکز و شرکت های معتبر تولیدی و صادراتی انواع عسل مرغوب ایرانی، کدام ها بوده اند و به کدام بازارهای خارجی، صادرات خود را صورت داده اند؟

عسل مرغوب

مراکز معتبر صادرات عسل

خوشبختانه کشور ما از لحاظ جغرافیایی در منطقه ی بسیار مستعدی وجود داشته و همواره کشور ایران را در دنیا، به عنوان یکی از غنی ترین مناطق در زمینه وجود انواع پوشش گیاهی گیاهان دارویی مفید دانسته اند.
خب همین امر سبب شده تا امروزه در بیشتر مناطق کشور، شاهد حضور زنبوردارانی فعال و مستعد باشیم که انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی را تولید و روانه بازارهای فروش نموده اند.
از جمله مراکز معتبر تولیدی و صادراتی عسل ناب ایرانی، می توان به استان هایی چون لرستان، همدان، اردبیل، فارس، کردستان، خوزستان و اصفهان نیز اشاره داشت که توانسته اند هم نیازهای بازار داخلی و هم خارجی را به وجود عسلی مرغوب و درجه یک تأمین نمایند.
گفتنی است که در این میان، استان لرستان، در زمینه مرغوبیت عسل تولید شده، در جایگاه نخست قرار داشته که چیزی نزدیک به 1500 تن انواع عسل طبیعی را به طور سالیانه به تولید انبوه رسانیده است.
خوشبختانه امروزه این مراکز معتبر صادراتی، آمادگی صادرات انواع محصولات خود به بازارهای کشورهایی چون عراق، امارات، ترکیه و روسیه را داشته اند که با شرایطی ویژه نیز صورت گرفته است.
به عنوان نمونه می توان گفت که استان فارس، از جمله تولیدکنندگان معتبر میان استان های جنوبی کشور بوده که انواع عسل مرکبات و سدر این استان را به کشورهای حاشیه خلیج فارس، صادرات نموده است.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون شناخت مراکز معتبر تولیدی و آگاهی از شرایط ویژه صادرات عسل ایرانی، می توانید با کارشناسان این مراکز معتبر، در ارتباط باشید.