امروزه توسط مراکز صادراتی معتبر عسل در کشور، انواع عسل اصل و خالص با شرایط ویژه ای از لحاظ قیمت و کیفیت، صادراتی مهم و آسان با شرایطی ویژه صورت گرفته است.
آیا می دانید که امروزه بدون شک می توان صادرات و تجارت عسل را به سبب نقش فزاینده ی این ماده غذایی در حفظ سلامت انسان ها، از آن دسته تجارت های پرسود در جوامع گوناگون به خصوص کشور ایران دانست؟
بله مصرف عسل طبیعی و وجود آن در برنامه غذایی انسان ها، به قدری اهمیت داشته که امروزه در کشور، استان هایی دارای تولیدکنندگان معتبری در حوزه انواع عسل مرغوب و اصل بوده اند و توانسته اند پاسخگوی نیاز بازار به عسلی اصل و درجه یک باشند.
شایان ذکر است که عسل اصل و ارگانیک، به تازگی در استان هایی از کشور مانند خوزستان و حتی همدان، افزایش چشم گیری داشته و این تولیدکنندگان توانسته اند با مجهز بودن به آزمایشگاه های مواد غذایی، عسلی تست شده و شناسنامه دار را تولید و صادرات نمایند.
عسل یکی از دیرفاسدترین و مقوی ترین مواد غذایی و دارویی شناخته شده توسط بشر از زمان های گذشته تا به امروزه بوده که بی شک دغدغه ی تهیه اصل ترین نوع آن در میان بازارهای گوناگون عسل وجود داشته است.
از مراکز صادراتی مهم انواع عسل طبیعی در کشور، می توان به استان هایی چون لرستان، کردستان، اصفهان و اردبیل اشاره نمود که در این بین استان لرستان توانسته با تولید چیزی بیش از 1500 تن عسل در سال، جایگاه نخست را در تولید انواع عسل مرغوب داشته است.

شرایط ویژه صادرات عسل

به نظر می رسد که امروزه دو اصل قیمت و کیفیت، از اصول مهم در موفقیت هر تولیدکننده ای بوده و به عبارت دیگر تولیدکننده ای توانسته موفق باشد که با نرخ ارزان محصولات خود، فروش بیشتری را شاهد باشد که البته همه چیز بستگی به کیفیت آن محصول داشته است.
خوشبختانه برخی از تولیدکنندگان معتبر انواع عسل طبیعی در کشور نیز توانسته اند دو اصل قیمت و کیفیت عسل را متناسب با هم به پیش ببرند که با نرخ فروش بیشتر، امری مهم را در ارتقای سطح سلامت افراد صورت داده باشند.
شایان ذکر است که امروزه از کشور ایران، صادرات انواع عسل طبیعی به برخی از کشورهای خارجی مانند عراق صورت گرفته است.