با مصرف عسل طبیعی در هر ساعت از روز علاوه بر تامین انرژی لازم جهت انجام فعالیتهای روزمره، با بهره گیری از خواص عسل سلامت خود را بیمه نمایید. تولید کنندگان عزیز؛ فعالیت در هیچ زمینه ای مانند عسل و صادرت آن، بعلت وجود خیل طرفداران، برای شما سود نخواهد بود.
بهترین زمان برای مصرف عسل صبح پس از بیدار شدن از خواب است زیرا در این موقع از روز معمولا قند خون در پایین ترین حد خود قرار دارد و استفاده از عسل در این زمان نه تنها موجب تعدیل قند خون می شود بلکه انرژی مورد نیاز جهت فعالیتهای روز مره را نیز تامین می کند.
مغز به عنوان حساسترین عضو بدن، برای انجام فعالیتهای روزمره خود نیازمند به دریافت قند می باشد. پایین آمدن میزان قند خون فعالیتهای این عضو استراتژیک را مختل نموده و انسان را بی حوصله، کج خلق و ناتوان می کند. خوردن یک قاشق غذاخوری عسل در این مواقع نه تنها توان از دست رفته را باز می گرداند، بلکه عملکرد انسان را تا چندین برابر تقویت می کند. استفاده از معجون عسل و شیر برای دانش آموزان قبل از رفتن به مدرسه و در زمان امتحانات، موجب افزایش یادگیری و تقویت حافظه آنها شده و کارآیی آنها را بالا می برد.
از جمله خواص معجزه آسای مصرف عسل، خاصیت آرام بخشی و ضد افسردگی آن است. اشخاصی که از مشکل بدخوابی یا بیخوابی رنج می برند، می توانند شبها قبل از خواب از مخلوط عسل و آب ولرم استفاده نموده و به طور کامل بر این مشکل خود غلبه کنند.
در هر حال می توان عسل را در هر ساعتی از شبانه روز مصرف نموده و انرژی لازم جهت انجام فعالیتهای روزمره خود را با آن تامین نمود و از خواص بی شمار آن بهره مند شد.