آیا می دانید چه نوع عسلی، طبیعی است؟ در اینجا شما را با انواع روش های تشخیص عسل طبیعی از عسل مصنوعی آشنا می کنیم. هم چنین از طریق این سایت می توانید از قیمت انواع عسل کلاردشت مطلع شوید.
چندین روش برای تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن یک عسل وجود دارد که ما آنها را برایتان شرح خواهیم داد:
1- اولین روش پیشنهادی ما به شما این است که مقداری از عسل را با قاشق برداشته و در یک لیوان محتوی آب سرد بریزید. اگر عسل  به سرعت در آب گسسته و سپس حل شد، نشان از این دارد که آن عسل تقلبی می باشد. اما اگر به صورت یک رشته ی ضخیم پیوسته، در لیوان ته نشین شد و به سختی توانستید آن را در آب حل کنید، آن عسل خالص و طبیعی است.
2- دومین روش این است که عسل را در دهانتان مزه کنید. مزه ی عسل طبیعی با عسل تقلبی تفاوت دارد که با دقت فراوان می توان به آن پی برد. شیرینی عسل های مصنوعی، بیشتر همانند مزه ی شیرینی شکر می باشد تا عسل خالص. این نکته را هم درنظر داشته باشید که هرچه میزان مصرف عسل شما افزایش یابد، توانایی شما در تشخیص مزه ی واقعی عسل هم بیشتر خواهد شد.
3- عسل غیر طبیعی به کندی در دهان آب می شود و طعم آن بیشتر شبیه آبنبات است تا عسل. در صورتی که عسل طبیعی سریعتر در دهان آب شده و انرژی زیادی به فرد مصرف کننده می دهد.
4- عسل طبیعی دارای عطر و بوی خاص و خوشایندی است. این عطر و رایحه ی دلپذیر را به خصوص در زمانی می توانید استشمام کنید که عسل برای مدتی بدون استفاده و با درپوش بسته مانده باشد.
5- عسل اگر طبیعی باشد، بعد از مدتی رس می زند. به این معنا که عسل ته نشین گشته و شبیه روغن نباتی سفت می شود و دلیل این امر هم، فعالیت دیاستاز عسل می باشد. دقت کنید که رس زدن با شکرک زدن که در برخی از مرباها رخ می دهد، کاملاً متفاوت است. بلورهای مربای شکرک زده، از بلورهای عسل رس زده، درشت تر و بزرگ تر می باشند.
به طور کلی، مصرف کننده می تواند با استفاده از حواس بینایی، بویایی و چشایی که خداوند مهربان در وجودش به ودیعه گذاشته، تمامی خواص ظاهری عسل که در بالا به آن ها اشاره شد، را مورد ارزیابی قرار دهد و به طبیعی یا مصنوعی بودن آن، پی ببرد.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل کلاردشت، می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.