آیا می دانید که گرده گل چگونه جمع آوری شده و به بازار عرضه گردیده است؟ آیا با خواص منحصربفرد مصرف انواع گرده گل اصل، آشنایی داشته اید؟
گرده گل یکی دیگر از جلمه فرآورده های ارزشمند و پرخاصیت زنبورعسل بوده که همانند ژل رویال، از منابع اصلی تغذیه ای برای لاروها و نوزادان زنبورعسل، به شمار آمده و از روز چهارم به بعد که تغذیه لاروها از ژل رویال به پایان رسیده، گرده گل به همراه عسل طبیعی، منبع اصلی تغذیه ای لاروها بوده اند.
گرده گلی که توسط زنبورها جمع آوری گردیده و در کیسه های مخصوصی در پاهای عقب آنان ذخیره شده، دارای ترکیبات شیمیایی خاصی بوده که بستگی به گلی داشته که از آن گرده جمع آوری شده است. پس می توان گفت که هیچ دو گرده گل را نمی تواند یافت که ترکیبات شیمیایی کاملا مشابهی داشته باشند.
گفتنی است که از جمله ترکیبت اصلی موجود در یک گرده گل اصل و خالص، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  1. کربوهیدرات به میزان بیش از 50 درصد.
  2. انواع مواد پروتئینی به میزان 35 درصد.
  3. نزدیک به 3 درصد انواع مواد آلی.
  4. اسیدهای چرب ضروری به میزان 2 درصد.

امروزه گرده گل توسط نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورهای کارگر به داخل کندو عسل، جمع آوری شده است. با توجه به ترکیباتی که گرده گل خالص داشته، باید گفت که مصرف این ماده می تواند خواص درمانی فراوانی را برای انسان ها نیز داشته باشد.
اما مصرف کنندگان گرده گل باید بدانند که عدم مصرف گرده گل خیلی بهتر از مصرف گرده گل آلوده و همراه با ناخالصی هایی بوده و این امر نشان دهنده آن بوده که تهیه گرده گل از هر مرکز خریدی، توصیه نشده و باید در شناخت مراکز فروش معتبر آن، نهایت دقت را به خرج داد.
حال آیا می دانید که اولا انواع گرده گل، به چه صورت در بازار موجود بوده اند و خواص مصرف خالص ترین نوع آنها، چیست؟

گرده گل اصل

خواص مصرف گرده گل

امروزه گرده گل، در بازارهای خرید و فروش انواع محصولات زنبورعسل، عمدتا به صورت پودرهایی بسته بندی شده در وزن های گوناگون به عرضه رسیده که گفتنی است بهترین طریقه مصرف آن، همراه با عسل طبیعی بوده است.
از میان بیشمار خواص مصرف گرده گل خالص و اصل، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • مصرف گرده گل، برای سلامت پروستات بسیار زیاد موثر بوده و از آن اثرات مثبت درمانی در زمینه ناتوانی های جنسی و ناباروی نیز دیده شده است.
  • گرده گل سرشار از املاح معدنی و آنزیم ها بوده که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک شایانی نماید.
  • مصرف گرده گل، می تواند در افزایش هموگلوبین خون موثر بوده و برای بیماران کم خونی مفید باشد.

با توجه به اهمیت تهیه گرده گل اصل و خالص، شما می توانید با عرضه کنندگان معتبر این محصول در فروشگاه های انواع محصولات زنبورعسل، در ارتباط باشید.