آیا می دانید که عسل چندگیاه طبیعی چگونه تولید شده است؟ خواص مصرف عسل چندگیاه چیست؟ چگونه می توان آن را با قیمت مناسب و ارزانتری خریداری نمود؟
امروزه وجود انواع عسل های طبیعی در برنامه روزانه افراد به قدری مهم و ارزشمند بوده که تولیدکنندگان معتبر عسل در دنیا و حتی در کشور ایران، به تولید انواع گونه های مختلف عسل طبیعی، پرداخته اند و همواره زنبورداران بسیاری با آگاهی از یک نوع پوشش گیاهی قوی در یک منطقه، اقدام به بردن کندوهای عسل خود، به آن محل می نمایند.
حال آیا می دانید که یکی از پرخاصیت ترین انواع عسل های تولید شده، می تواند عسلی با دارا بودن ترکیبی بی نظیر از خواص منحصربفرد دو یا چند عسل طبیعی، با نام عسل چندگیاه یا چندگل، باشد؟

تولید عسل چندگیاه

همانطور که از نام این عسل پیداست، نوعی از عسل طبیعی می باشد که از ترکیب دو یا چند شهد گل گیاهان دارویی و معطر تولید گردیده و می تواند خواص منحصربفرد تک تک عسل های طبیعی را دارا باشد.
شایان ذکر است که عسل چندگیاه یا همان عسل چندگل طبیعی، می تواند ترکیبی از خواص انواع عسل های طبیعی تولید شده در مناطق گوناگون مانند عسل گون، عسل آویشن، عسل شوید، عسل گشنیز، عسل زرشک، عسل مرکبات، عسل جعفری، عسل کنار و انواع دیگر عسل ها باشد.
در حال حاضر در کشور ما، استان هایی چون کردستان، لرستان، اردبیل، مازندران و خوزستان، از جمله تولیدکنندگان معتبر انواع عسل طبیعی به خصوص عسل چندگیاه می باشند که توانسته اند با گسترش نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر خود در سطح کشور، مصرف کنندگان عسل را از وجود انواع عسل طبیعی و اصل، بهره مند گردانند.

عسل چندگیاه

خواص عسل چندگیاه طبیعی

همانطور که متوجه شدید، عسل چندگیاه، می تواند خواص مجموعی از انواع عسل های طبیعی را دارا باشد و مصرف روزانه آن در صورتی که در اصل ترین نوع خود تهیه گردیده باشد، خواص درمانی ذیل را برجای گذاشته است:
ضدسنگ کلیه و مثانه، ضدکم اشتهایی و ایجاد خوابی راحت، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان دردهای مفصلی، ضدسرفه و تقویت کننده مغز و اعصاب، تصفیه کننده خون و کبد، ضدعفونت و ضداسهال.
نکته مهمی که پیرامون انواع عسل های چندگیاه وجود داشته، این امر می باشد که مزه، طعم و رنگ این نوع از عسل، در فصول مختلف سال و با توجه به تنوع در نوع پوشش گیاهی هر منطقه ای، از سالی به سال دیگر و از استانی به استان دیگر، متفاوت خواهد بود.
بدون شک همه شما در بازارهای فروش عسل، شاهد برخی از افراد سودجو بوده اید که به واسطه سود بیشتر در فروش عسل، مقداری آب و شکر را به آن اضافه نموده اند و یا برخی از فروشندگان، انواع عسل های تولید شده از شیره میوه ها و خرما را عرضه می نمایند که به هیچ وجه نمی تواند خواض مفیدی را برای انسان ها دارا باشد.
برای خریدی مطمئن از انواع عسل طبیعی، باید در شناخت و پیدا نمودن مراکز فروش معتبر و تولیدکنندگان معتبر آنها، تلاش خود را نمایید و امروزه خوشبختانه می توانید با ارتباط داشتن با کارشناسان فروش انواع عسل ناب کشور، محصولی بدون نگرانی از نظر قیمت و کیفیت را تهیه نمایید.