آیا از انواع عسل تولید شده در استان لرستان و قیمت آنها اطلاعی دارید؟
کدام نوع عسل پرفروش ترین آن بوده و این مصحولات چه خواصی را دارا بوده
اند؟
امروزه اگر هر محصولی فروش بیشتر و یا مصرف کنندگان بیشتری را داشته باشد، بی شک باید به دنبال خواص و ویژگی های آن محصول بود. عسل یکی از این محصولات مفید نام داشته که از گذشته به سبب خواصی چون ضدآلودگی و ضدباکتری، تا به امروزه با آشکار شدن خواص و ترکیبات مهم دیگری، مورد مصرف اکثر افراد قرار گرفته و از پرفروش ترین مواد غذایی و دارویی موجود نیز بوده است.
اگر تابحال استان لرستان را برای مسافرت انتخاب نموده باشید، باید بدانید که یکی از سوغاتی های معروف این استان، انواع عسل تولیدی آن می باشد که توانسته نام مرغوب ترین عسل تولیدی در کشور ما را نیز به یدک بکشد.
در این استان انواع عسل مانند عسل گون، عسل کوهی، عسل آویشن و عسل شتیزه تولید گردیده که در این بین عسل گون، پرفروش ترین نوع آن تلقی گردیده است.
عسل گون که رنگ روشن داشته و از شهد گیاه مفید گون توسط زنبورهای عسل جمع آوری گردیده، می تواند برای بیماران کم خونی به سبب خاصیت خونساز بودن آن مورد استفاده قرار بگیرد که البته متاسفانه امروزه بسیاری از زنان و کودکان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.
پیشنهاد اکثر کارشناسان در حوزه عسل این بوده که اگر به استان لرستان سفر نمودید، حتما عسل تولیدی این استان با خود به سوغات بیاورید تا از مصرف عسلی اصل و باکیفیت لذت ببرید.
امروزه باید نهایت دقت را پیرامون تهیه عسلی درجه یک و اصل نمود و این نکته را یادآور گردید که تهیه عسل طبیعی، تنها از مراکز فروش و نمایندگی های معتبر آن می تواند در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ممکن صورت گیرد. برای آگاهی از خواص دیگر انواع عسل تولید شده، با مشاورین در این حوزه در ارتباط باشید.