آیا می دانید که چگونه می توان سفارش ساخت و خرید یک کندوی عسل چوبی خوب را ثبت نمود؟ آیا مراکز معتبر خرید انواع کندو عسل جدید چوبی در استان لرستان را می شناسید؟
امروزه خوشبختانه حرفه ی ارزشمند زنبورداری، در سطح استان لرستان، از رونق بیشتری برخوردار بوده و آمارها حاکی از آن می باشد که در این استان چیزی بالغ بر 2000 زنبوردار فعال، مشغول به این حرفه و تولید انواع فرآورده هایی از زنبورعسل، مانند عسل طبیعی و ژل رویال می باشند.
در حال حاضر در استان هایی مانند لرستان که امر زنبورداری از گسترش مناسبی برخوردار می باشد، وجود مراکز معتبر خرید و فروش انواع کندوهای جدید، دور از دسترس نبوده و این افراد می توانند با شناخت مراکز معتبر در این زمینه، سفارش ساخت انواع کندوهای جدید را ثبت نمایند تا با قیمت مناسبی هم مواجه گردند.
لازم به ذکر می باشد که در حال حاضر، شاهد ساخت انواع کندوهای جدید جعبه ای، در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی هستیم که البته بیشتر زنبورداران، از کندوهای چوبی بهره می برند.
حال آیا می دانید که کندوهای چوبی چگونه ساخته شده و چه مشخصات و ویژگی هایی را دارا بوده اند؟

کندو عسل چوبی

کندو عسل چوبی

یکی از انواع کندوهای عسل جدید و با نام جعبه ای، کندو عسل چوبی بوده که امروزه بیشتر زنبورداران اعتقاد داشته اند که بهترین نوع کندوهای عسل، همین کندوهای چوبی بوده اند.
عمدتا کندوهای چوبی، از جنس چوب درختان جنگلی و در کشور ما از جنس جوب سفید و درخت تبریزی بوده است و به طور میانیگن می توان گفت که یک کندوی چوبی، میتواند وزنی معادل 15 تا 20 کیلوگرم را داشته باشد.
گفتنی است که امروزه انواع کندوهای چوبی، می توانند طبق سلیقه خود زنبورداران ساخته گردند و عمدتا کندوهای چوبی قابل تعمیر به آسانی بوده و امروزه از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار بوده اند. می تواند به جرئت ادعا نمود که یک کندوی چوبی خوب، می تواند عمری بین 10 تا 12 سال با کارکرد مناسب را برای زنبورداران، داشته باشد.
البته کندوهای پلاستیکی هم امروزه در برخی از بازارهای خرید و فروش کندو عسل وجود داشته اند که به سبب قیمت بالای آنها و یا عدم دانستن مواد تشکیل شده در ساخت آنها توسط زنبورداران، از بازار فروش خوبی برخوردار نبوده اند؛ اما خب وزن سبک تری نسبت به کندوهای چوبی دارا می باشند.
شما زنبورداران محترم در استان لرستان و حتی دیگر استان های دیگر، می توانید با ثبت سفارش اینترنتی خود، سفارش ساخت انواع کندوهای چوبی مناسب را دهید که از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشند.