آیا انواع کندو عسل مدرن را می شناسید؟ این کندوها چه ویژگی هایی داشته اند؟ چگونه می توان کندوهای عسل مدرن و جدید جعبه ای را با قیمت مناسب خریداری نمود؟
کندو به معنای ذخیره سازی برای مصرف در آینده بوده که حتما می دانید وجود یک کندو خوب می تواند تولیدات هر چه بهتر و باکیفیت تر محصولات و فرآورده های زنبورعسل را به ارمغان بیاورد.
گفتنی است که تقریبا عمر کندوهای سفالی، گلی و یا جلبی به اتمام رسیده و صنعت زنبورداری امروزی شاهد استفاده انواع کندوهای جدید جعبه ای بوده است که در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی می باشند.

کندو عسل مدرن

همانطور که متوجه شدید، امروزه اکثر زنبورداران در کشور ما، از کندوهای مدرن جعبه ای بهره برده اند و گفتنی است که درصد استفاده از کندوهای چوبی در ایران، بیشتر بوده و کندوهای پلاستیکی به تازگی وارد این عرصه شده اند.
کندو عسل چوبی: این نوع کندوها که از چوب انواع درختان جنگلی و یا درخت تبریزی ساخته شده اند، سازگاری بیشتری را با تمامی شرایط آب و هوایی داشته اند و قابلیت تعمیر دوباره حتی توسط خود زنبورها را داشته و گفتنی است طول عمر چیزی نزدیک به 10 تا 12 سال را داشته اند. برخی از کندوداران و زنبورداران، بهترین نوع کندو عسل را همین کندوهای چوبی می دانند.

خرید کندو عسل

کندو عسل پلاستیکی: این نوع کندوها که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته اند، دارای مشخصات و ویژگی هایی چون سبکی وزن، امکان شست و شو و ضدعفونی کردن، استفاده از قابهای چوبی، مقاوم در برابر حرارت و رطوبت بوده اند اما در مقابل از قیمت بیشتری نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده اند.

خرید کندو عسل

شما زنبورداران می توانید برای سفارش ساخت انواع کندوهای مدرن و یا خرید با قیمت مناسب این کندوها، ارتباطی مستقیم با کارشناسان در این حوزه داشته باشید.