خرید کندوی عسل طبیعی در تهران یکی از راه های پرورش زنبور و تولید انواع عسل ارگانیک در کوهستان های اطراف این شهر می باشد، لذا در انتخاب آن با دقت باشید.
کندو لانه و خانه زنبور عسل، محلی برای آرامش، آسایش، تولد، رشد و نمو، و در نهایت ذخیره مواد غذایی و ارتباط با خانواده پر جمعیت او می باشد و از پاکی و حرمت بسیار زیادی برای آن ها برخوردار است، طوری که برای ورود ابتدا خود را پاک می کنند بعد وارد می شوند، همچنین هیچ گاه درون کندو مدفوع نمی کنند، حتی اگر شده در سرمای شدید نتوانند بیرون روند، مدفوع را درون شکم خود مدت های زیادی نگه می دارند تا بتوانند به بیرون از کندو رفته و خود را تخلیه نمایند.
قاعدتا برای خرید کندوی زنبور عسل باید به دو نکته خیلی توجه کنید:

  • نوع کندوی زنبور عسل
  • جنس کندوی زنبور عسل


خرید انواع کندوی زنبور عسل

اگر به دنبال خرید کندوی عسل مناسب برای پرورش در کوهستان های اطراف تهران هستید، فکر خوبی است و به این صورت می توانید از عسل ارگانیک و درجه یک مصرف نمایید ولی باید بدانید که کاری سخت و طاقت فرسایی در پیش دارید.


خرید کدام نوع کندو زنبور عسل برای پرورش مناسب است؟

به طور کلی دو نوع کندو در بازار ایران جهت خرید وجود دارد:

  • کندوی عسل بومی از جنس حصیر، گل، تنه درخت و امثال آن که در صورت برداشت عسل باید تمام کندو را خراب کنید، و در صورت بروز بیماری نمی توانید از شیوع آن جلوگیری نمایید.
  • کندوی عسل مدرن یا جعبه ای که دارای قاب های متحرکی از موم است و می تواند به راحتی موم های عسلی را از آن برداشت نمود و نظارت بهتری روی روند پروش آن ها داشت که غالبا در دو جنس چوب و پلاستیک فشرده می باشد.

انتخاب و خرید گزینه دوم عاقلانه و راحت تر می باشد که می توانید اطلاعات لازم را جهت خرید و راه اندازی پرورش زنبورعسل در کوهستان های اطراف تهران مانند دماوند از طریق مشاورهای این سایت دریافت نمایید.