آیا می دانید که چرا بهتر است تا پودر بره موم مصرف گردد و خواص آن چیست؟ چگونه می توان بهترین و باکیفیت ترین بره موم را در شهر تهران خریداری کرد؟
در ابتدا باید گفت که بره موم در کندو عسل، توسط زنبورهای کارگر و همراه با بزاق آنها تولید شده که ماده ای تیره رنگ و چسبناک، حاوی ترکیباتی چون گرده، موم و صمغ درختان می باشد و از اهمیت وِیژه ای در کندو عسل برخوردار بوده است.
در واقع بره موم که حاوی خواصی چون، ضدانگل، ضدباکتری و آنتی اکسیدانی بوده، در کندو عسل نقش بسیار مهم ضدعفونی کنندگی و جلوگیری از شیوع انواع بیماری ها و آفت ها را داشته که خب می تواند در حفظ سلامت فرآورده ای مهم چون عسل طبیعی، بسیار زیاد تأثیرگذار باشد.
بره موم در ابتدای ورود به کندو عسل و در دیواره ها و جدارهای موجود در کندو عسل وجود داشته و علاوه بر نقش مهم ضدعفونی کنندگی، می تواند در تنگ نمودن دریچه پرواز در فصل زمستان و ترمیم شکستگی های کندو عسل نیز موثر باشد.
لازم به ذکر است که زنبورداران بره موم را یا به صورت سنتی و تراشیدن از کندو عسل جمع آوری کرده و یا اینکه به استفاده از تله هایی سوراخ دار و نصب شده بر روی کندو عسل، اقدام به جمع آوری بره موم نموده که با نام روش صنعتی شناخته شده می باشد و روشی مناسب بوده است.
حال آیا می دانید که به سبب خواص منحصربفردی که بره موم داشته، امروزه این ماده را به صورت پودر شده برای مصرف انسان ها به بازار عرضه داشته اند؟ و اینکه چرا گفته شده تا پودر و عصاره بره موم مصرف گردد؟

پودر بره موم

مصرف پودر بره موم

همانطور که متوجه خواص و ترکیبات بره موم شدید و اینکه نقش مهم آن را در کندو عسل دانستید، باید گفت که بره موم جمع آوری شده از کندو عسل، می تواند مورد مصرف انسان ها قرار بگیرد و به سبب آنکه سازگاری بهتر و بیشتر با بدن انسان ها داشته و از مواد موثره ی فعالی برخوردار باشد، با استفاده از قرار دادن بره موم در حلال هایی چون آب، روغن و الکل، پودر و عصاره بره موم به بازار عرضه گردیده و بهتر است پودر بره موم مورد مصرف انسان ها قرار بگیرد.
گفتنی است که مصرف پودر بره موم می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • تقویت کننده دستگاه ریوی.
  • درمان تنگی نفس.
  • درمان رماتیسم.
  • جلوگیری از تشکیل سلول ها و تومورهای سرطانی.
  • بهبود دیابت.
  • تقویت بافت ها و مویرگها.

شایان ذکر که در برخی از فروشگاه های معتبر فروش انواع محصولات زنبورعسل، علاوه بر پودر بره موم، قرص و کپسول بره موم نیز به عرضه رسیده که مصرف آنها هم می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا باشد.
برای خرید پودر خالص و تازه بره موم با قیمت مناسب در بازارهای تهران، می توانید با کارشناسان و نمایندگان معتبر عرضه محصولات زنبورعسل ایرانی در ارتباط مستقیم باشید.