لباس و کلاه رنبورداری مناسب، چه مشخصات و ویژگی هایی را باید داشته باشند؟ آیا امکان خرید به شیوه پستی انواع این لوازم زنبورداری فردی، برای زنبورداران سراسر کشور وجود داشته است؟
امروزه این ادعا پذیرفتنی بوده که کشور غنی ایران از لحاظ تنوع پوشش گیاهی و آب و هوای مطلوب، می تواند از پایگاه های بزرگ و مشهور در صنعت زنبورداری دنیا لقب بگیرد و زنبورداران بسیاری را در جای جای کشور، داشته باشد.
اما خب همواره می دانید که پرداختن به هر حرفه، نیازمند آماده سازی و تهیه یک سری از لوازم و تجهیزات داشته که بتواند در راستای هدف تولیدات بهتر و مطلوب تر، تولیدکنندگان را یاری دهد.
صنعت زنبورداری هم که به واسطه تولید فرآورده ای مهم چون عسل طبیعی، از نقش فزاینده ای در حفظ سلامت انسان ها برخوردار بوده، با فراهم آوردن شرایط، امکانات و تجهیزاتی مناسب، می تواند موفقیت بیشتری را در زمینه تولیدات بهتر داشته باشد.
اما به جرئت می توان گفت که خب علاوه بر تهیه لوازم و مقدمات هر حرفه به خصوص زنبورداری، بحث ایمنی کار از جدیت بالایی برخوردار بوده تا تولیدکنندگان بتوانند در شرایطی ایمن تر اقدامات لازم را انجام دهند و به دور از هر گونه آسیب، فعالیت منحصربفرد خود را صورت داده باشند.
زنبورداران و به خصوص زنبورداران تازه کار، در معرض قرار گرفتن نیش بی امان زنبورهای مهاجم قرار دارند که هر عکس العمل چه عمدی و چه سهوی، منجر به عصبانیت زنبورها گردیده است و می تواند زنبوردران را از ادامه فعالیت بهتر، باز دارد.
پس تهیه لباس کار مناسب برای زنبورداری، از جمله مسائلی بوده که باید توسط تمامی زنبورداران و به خصوص زنبورداران تازه کار، صورت گرفته باشد. حال آیا می دانید که لباس کار زنبورداری شامل چه مواردی بوده و چه مشخصاتی را باید داشته باشد؟

لباس زنبورداری

مشخصات لباس و کلاه زنبورداری

همانطور که متوجه شدید، تمامی زنبورداران جهت مصون ماندن از نیش زنبورها، باید لباس کار مخصوصی را تهیه کرده باشند تا بتوانند اقدامات کامل و مفیدی را در تولید فرآورده ای مهم چون عسل طبیعی، صورت دهند.
لباس زنبورداری، لباسی از جنس پارچه و الیاف، به صورت سرهم و کلاه دار و بی کلاه بوده که تمامی بدن زنبورداران را از نیش زنبورها حفظ می کند. گفتنی است که عمدتا از رنگ سفید برای تولید لباس زنبورداری استفاده شده، چرا که رنگ تیره می تواند منجر به عصبانیت بیشتر زنبورها گردد.
کلاه توری زنبورداری هم که جهت حفاظت گردن و صورت زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته دارای توری جلوی صورت بوده که گفتی است جهت دیده بهتر زنبورداران، باید سیاه رنگ باشد.
امروزه با توجه به آنکه تهیه این لوازم از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، سایت های معتبر اینترنتی این امکان را برای زنبورداران فراهم آورده تا انواع لباس و کلاه زنبورداری را که در استانداردترین نوع خود تولید شده اند، در کوتاه ترین زمان ممکن و با قیمت مناسبی خریداری کنند.