انواع کندو زنبورعسل جدید، چه قیمتی را در بازار داشته اند؟ چگونه می توان از شرایط خرید و فروش کندو عسل آگاهی پیدا نمود؟ انواع کندوهای عسل جدید چه مشخصات و ویژگی هایی را دارا هستند؟
در زمان های گذشته، استفاده از کندوهای بومی از انواعی چون سفالی، گلی و حلبی مورد بهره برداری قرار گرفته بود و صنعت زنبورداری در آن زمان ها هم از اهمیت خاصی به واسطه تولید فرآورده های نابی چون عسل طبیعی، برخوردار بود.
کندو عسل محل زندگی بیش از 100 هزار زنبور نر، 50 تا 70 هزار زنبور ماده یا زنبور کارگر و زنبور ملکه بوده است که در این بین زنبورهای کارگر با فعالیت شبانه روزی خود اقدام به جمع آوری شهد گل های گیاهان جهت تولید انواع عسل طبیعی، جمع آوری گرده گل و ژل رویال جهت تغذیه ی زنبورهای نوزاد و ملکه موجود در کندو عسل می نمایند.
اما باید گفت که امروزه در تغییر نحوه ساخت کندوهای عسل، اقداماتی صورت گرفته تا مواردی از قبیل جابجایی کندوها، امری آسان جلوه داشته باشد. امروزه صنعت زنبورداری، انواع کندوهای جدید جعبه ای و مدرن را به خود دیده است که در اینجا به مشخصات و ویژگی های آنها اشاره ای شده است.

مشخصات انواع کندو عسل جدید

باید گفت که کندوهای عسل جدید در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی موجود بوده اند و می توان برای آنها مشخصات ذیل را ذکر نمود:
کندو عسل چوبی: کندوهای عسل چوبی از جنس چوبهای درختان جنگل و عمدتا از جنس چوب درخت تبریزی در ایران تولید شده و می تواند در دو نوع کف بسته و کف باز و در طبقات گوناگون، طبق سلیقه ی خود زنبورداران ساخته گردد.

خرید کندو عسل

گفتنی است که کندو عسل چوبی عملکرد چیزی بین 10 تا 12 سال را داشته و به گفته زنبورداران باتجربه این نوع از کندوها بهترین نوع کندوهای عسل برای شرایط گوناگون دمایی و محیطی می باشند.
کندو عسل پلاستیکی: این نوع کندوها که به تازگی در صنعت زنبورداری وارد شده اند، با دارا بودن قابلیت هایی چون امکان شست و شو و ضدعفونی نمودن، وزن سبک، مقاومت بیشتر در برابر حرارت و رطوبت، توانسته یکی دیگر از انواع کندوهای خوب جعبه ای لقب بگیرد که امروزه در صنعت زنبورداری مورد استفاده قرار گرفته است.

خرید کندو عسل

گفتنی است که امروزه کندوهای پلاستیکی از قیمت بیشتری نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده اند. شما می توانید برای انجام مشاوره هایی جهت انتخاب کندو عسل مناسب، بهترین نوع کندو عسل را برای حرفه ی خود انتخاب نمایند.
برای ثبت سفارش ساخت انواع کندوهای چوبی و پلاستیکی می توانید با مشاورین و کارشناسان در این حوزه ارتباط مستقیم داشته باشید.