آیا می دانید که امروزه توسط کدام مراکز معتبر در مشهد، انواع لوازم و تهجهیزات زنبورداری با قیمت های بسیاری مناسبی، خرید و فروش می گردند؟
کیفیت در هر بازاری، حرف اول را می زند و در درجه بعدی، اگر تولیدکننده ای توانسته باشد اصل قیمت را هم متناسب با کیفیت به پیش ببرد، توانسته در تجارت خود، نام یک تولیدکننده موفق را داشته باشد که از نرخ فروش بیشتری نیز برخوردار بوده است.
امروزه صنعت زنبورداری مانند هر صنعت و حرفه ی دیگر، نیازمند یک سری تجهیزات و وسایل مناسب جهت انجام امور گوناگون به بهترین شکل ممکن می باشد تا فرآیند پیچیده و گاها دشوار تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی و نگهداری کندو عسل در شرایط گوناگون، کمی آسانتر جلوه گردد.
خب طبیعی است که اگر زنبورداری از تمامی امکانات و تجهیزات مناسب، بهره کافی را برده باشد، می تواند در تولید هر چه بهتر و بیشتر فرآورده های زنبورعسل، موفق بوده باشد و شاید خود تهیه این لوازم در بالاترین کیفیت هم، از جمله دغدغه های زنبورداران باشد که خواهان تهیه این لوازم با قیمت مناسبی هم بوده اند.
خوشبختانه امروزه شرایطی بسیار مناسب برای خرید و فروش انواع لوازم زنبورداری در استان خراسان و شهر مشهد به وجود آمده تا زنبورداران، با خیالی آسوده، انواع این لوازم را در بالاترین کیفیت و با قیمتی مناسب خریداری کرده و مراکز زنبورداری خود را به جدیدترین و پیشرفته ترین نوع این لوازم، مجهز کنند.
در این مراکز فروش معتبر در شهر مشهد، انواع لوازم گوناگون و مهم زنبورداری با قیمت خوبی به عرضه رسیده اند که عبارتند از:

  • لباس زنبورداری و کلاه توری.
  • اهرم فلزی.
  • دودی.
  • استراکتور عسل.
  • تله گرده گیر.
  • کاردک و چنگال مخصوص.
  • تخته موم دوز و قفس ملکه.

گفتنی است که در این میان، اهرم فلزی و دودی و دستگاه استراکتور عسل، از اهمیت ویژه ای برای زنبورداران برخوردار بوده اند. اهرم فلزی وسیله ای پرکاربرد در زنبورداری و جهت انجام اموری چون برداشت ژل رویال و یا نظافت کندو، مور استفاده قرار گرفته است. اما آیا با کابرد دستگاه های دودی و استراکتور عسل آشنایی داشته اید؟

دستگاه دودی

این دستگاه دارای مخزنی استیلی بوده که با قرار دادن انواع مواد سوختنی در داخل خود که شامل انواع پارچه های کتان و یا گیاهان بوده، دودی را به کندو و زنبورهای موجود در کلنی داده که می تواند منجر به آرام شدن زنبورها و یا ترک کلنی توسط آنها گردد.
در این زمان زنبورداران می توانند به راحتی، اموری چون، بازدید کندو و برداشت فرآورده های زنبورعسل را کمترین نیش از زنبورهای مهاجم، صورت داده باشند که خب نقش مهمی را در زنبورداری داشته است.

استراکتور عسل

این دستگاه جهت استخراج عسل از قابهای موجود در کندو عسل مورد استفاده قرار گرفته که قابلیت 4 تا 6 قاب را داشته و با استفاده از نیروی گریز از مرکز، عسل را به سمت شیرهای تعبیه شده خود روانه کرده تا با باز نمودن شیرها، عسل استخراج شده، وارد توری ها و صافی هایی گردد که آلودگی ها و مواد زاید موجود در آن را خارج می کند.
گفتنی است که این دستگاه، در دو نوع دستی و برقی موجود بوده اند که دارای قیمت های متفاوتی بوده و پیشنهاد می گردد که زنبورداران تازه کار، از استراکتورهای دستی که دارای قیمت مناسب تری نیز بوده اند، بهره برداری صورت دهند.
زنبورداران در شهر مشهد می توانند، با شناخت این مراکز فروش و ارتباط داشتن با کارشناسان فروش این مراکز، خریدی آسان و بدون دغدغه از انواع لوازم جدید زنبورداری را صورت دهند.