بره موم یکی از مواد ارزشمند در کندوهای عسل و مورد استفاده در صنایع گوناگونی چون آرایشی و بهداشتی بوده که امروزه به صورت عمده با قیمتی ارزان تر، آماده خریداری بوده است.
بره موم یکی از فرآوردهای مهم دیگر تولید شده توسط زنبورهای عسل بوده که در کندوهای عسل و صنایع متعدد دیگری، موارد کابرد فراوانی از آن دیده شده است. بره موم ماده ای با رنگ تیره و تولید شده توسط زنبورهای کارگر از رزین و صمغ گیاهان و جوانه گل ها و  برگ ها بوده است.
بره موم ماده ای چسبناک بوده که بنظر می رسد از موادی مهم در کندوهای عسل به شمار می رود و توانسته مواردی کاربردی و بسیار مفید را در کندوهای عسل دارا باشد در که ذیل به آنها اشاره گردیده است:

  • بره موم را در ابتدای محل ورود زنبورهای کارگر به کندوها قرار می دهند تا به سبب خاصیت ضدآلودگی، ضدباکتری و ضدعفونی کنندگی که داشته، منجر به جلوگیری از ورود  انواع بیماری ها به داخل کندو گردیده است.
  • بره موم به واسطه خاصیت چسبندگی خود، حفره های تخمک گذار را پر می کند و سبب تعمیر شان های عسل می گردد.
  • بره موم دریچه های پرواز و ورود کندوها را در فصل زمستان تنگ تر می نماید و می تواند پوششی برای حیوانات و حشرات بزرگ مرده در داخل کندو باشد که توانسته آنها را به بیرون انتقال دهد.

ترکیبات بره موم

بره موم ماده ای دارای ترکیباتی چون رزین و صمغ گیاهان به میزان بیش از نیمی از آن و نزدیک به 30 درصد موم بوده و باقی ترکیبات آن را موادی چون گرده گل،  اسیدهای چرب ضروری و انواع ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل داده اند که البته وجود این ترکیبات با توجه به مناطق مختلف و وجود انواع گیاهان و گل های متعدد، در فصل هایی از سال، متفاوت خواهد بود.
شایان ذکر است که از بره موم در صنایع گوناگونی چون شمع سازی، پزشکی و صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی بهره برده شده که می توان به تولید انواع ضدباکتری ها و ضدبوها، انواع پاک کننده ها و لوسیونهای مو و تولید خمیر دندان و دهان شویه ها اشاره نمود.
برای تهیه بره موم می توانید آن را از طریق ارتباط داشتن با نمایندگان و کارشناسان فروش در کشور، به صورت اینترنتی ثبت سفارش نمایید که در صورت خرید به طور عمده، می تواند قیمت ارزانتری را برای شما همراه داشته باشد.