آیا می دانید که امروزه با خرید به صورت عمده انواع موم صنعتی عسل، می توانید از قیمت خرید ارزانتری برخوردار گردید؟ آیا از مصرف اینگونه موم ها در زنبورداری ها آگاهی داشته اید؟
حتما می دانید که موم عسل نقش بسیار مهمی را در تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی داشته و خب فرآیند تولید موم توسط زنبورعسل و در کندو عسل، به زمانی طولانی مورد نیاز بوده است. آیا با وجود موم طبیعی عسل، به موم صنعتی هم نیاز است؟

موم صنعتی چیست؟

همانطور که متوجه شدید، زنبورعسل برای تولید عسل و شکل گرفتن منظم کندوهای خود، نیاز به موم داشته که خب مدت زمان زیادی لازم بوده تا موم توسط زنبورعسل تولید گردد و فرآیند تولید عسل نیز ادامه پیدا کند.

موم صنعتی

اما خب در بسیاری از زنبورداری های بزرگ، این امکان وجود نداشته تا مرحله ی تولید عسل توقف پیدا کرده تا موم در کندو تولید شود. در این هنگام زنبورداران با استفاده از دستگاه های موم آج کنی، اقدام به تولید موم صنعتی می کنند که بر روی شان های عسل قرار داده می شوند تا فرآیند تولید عسل ادامه داشته باشد و زنبورداران به حجم بالایی از تولید عسل می رسند.
شایان ذکر که عمدتا این نوع موم های صنعتی یا آج شده، به سبب مشخصات و ویژگی های فیزیکی خوبی که داشته اند، در بسیاری از صنایع گوناگون، مورد بهره برداری قرار گرفته اند و از دسته صنایع مهم در این زمینه، می توان به صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره داشت.
موم عسل از انواع اسیدها و استرها تشکیل شده و هیچ انسانی قادر نیست همچین ماده ای با خواص فیزیکی منحصربفرد موم عسل را تولید کند و این دستگاه های تولید موم هم از موم طبیعی عسل به عنوان یک ماده اولیه استفاده کرده و انواع موم صنعتی را تولید و روانه بازارهای فروش نموده اند.
شما می توانید برای تولید میزان بالایی از حجم عسل طبیعی در زنبورداری خود، انواع موم صنعتی را به صورت عمده و با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.