آیا می دانید که نحوه جمع آوری بره موم و طرز تهیه عصاره بره موم، چگونه بوده است؟ چگونه می توان انواع عصاره بره موم را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟
موم و بره موم از جمله دیگر فرآورده های زنبورعسل بوده اند که امروزه علاوه بر نقش مهمی که در کندو عسل داشته اند؛ در صنایع گوناگونی مورد بهره برداری قرار گرفته و گفتنی است که زنبورعسل ایرانی، در تولید مقدار فراوان بره موم، شهرت داشته است.
بله زنبورهای کارگر، ماده ای به نام بره موم را از رزین و شیره درختان تولید نموده اند تا اولا نقش مهم ضدعفونی نمودن کندوهای عسل را صورت داده باشند و دوما اینکه در پر نمودن درزهای کندو و تنگ نمودن دریچه پرواز به خصوص در فصل زمستان و از آن مهم تر، ترمیم شکستگی های کندو هم نقش فزاینده ی دیگری را دارا باشند.
بره موم دارای خواصی چون ضدباکتری، ضدآلودگی، ضدقارچ و آنتی اکسیدان بوده که گفتنی است امروزه می تواند خواص منحصربفردی را برای انسان ها و درمان بسیاری از بیماری را از جمله سرطان دارا باشد.
امروزه زنبورداران با استفاده از تله هایی بر روی کندو عسل، اقدام به جمع آوری بره موم تازه نموده اند و به سبب آنکه از ماده موثره ی بیشتری برای مصرف انسان ها برخوردار باشد، آن را به صورت پودر و عصاره روانه بازارهای فروش نموده اند. حال آیا می دانید که عصاره بره موم چگونه تولید شده و چه انواعی داشته است؟

عصاره بره موم

تولید عصاره بره موم

همانطور که متوجه شدید، این عصاره بره موم بوده که می تواند سازگاری بهتری را با انسان ها داشته و از مواد موثره و فعال بیشتری برخوردار باشد. امروزه زنبورداران با استفاده از قرار دادن بره موم در داخل حلال هایی، اقدام به تولید انواع عصاره های بره موم نموده اند که می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
عصاره الکلی بره موم: جهت تولید این عصاره، از دو حلال الکلی یعنی اتانول و پروپلین استفاده شده است که گفته می گردد مواد موثره ی بیشتری از طریق این حلال ها برای عصاره بره موم، آزاد می گردد.
عصاره آبی بره موم: بره موم را داخل آب و یا آب جوش قرار داده تا مواد موثره ی بیشتری از آن آزاد گردد که گفته می شوذ از میزان تأثیرات بیولوژیک کمتری نسبت به عصاره الکلی برخوردار بوده است.
عصاره روغنی بره موم: از حلال هایی چون روغن هسته بادام، هلو و زیتون بهره برده اند که گفتنی است برای کاربردهای تجاری مناسب نبوده و می تواند در تهیه کرم بره موم از جمله فرآوره های بره موم، مورد استفاده قرار بگیرد.
شایان ذکر است که امروزه بره موم با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی که داشته، می تواند در جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد موثر باشد و سبب پیشگیری و درمان انواع سرطان ها گردد.
امروزه در شرکت های معتبر، شاهد تولید انواع فرآوره هایی از بره موم و عصاره بره موم با نام های قرص، کپسول و کرم بره موم بوده ایم که هر یک از آنها خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا بوده اند.
برای خرید انواع بهترین و خالص ترین عصاره های بره موم با قیمت مناسب، می بایست با نمایندگی های معتبر فروش انواع محصولات زنبورعسل در کشور، ارتباطی مستقیم داشته باشید.