خرید عسل طبیعی همواره یک دغدغه برای مصرف کننده به همراه داشته و آن هم تشخیص عسل طبیعی و پیدا کردن عسل ارگانیک و با کیفیت بوده.

اینکه عسل ارگانیک را از کجا و چه کسی تهیه کنیم که هم بتوانیم از طعم طبیعی و بکر آن استفاده کرده و هم از خواص دارویی آن بهره ببریم سوالی بوده که تقریبا تمام کسانی که مصرف کننده ی عسل هستند با آن درگیر می باشند.

خرید عسل از زنبوردار

گاهی بعضی افراد فکر می کنند که اگر عسل را از شخص زنبوردار تهیه کنند از کیفیت آن محصول می توانند مطمئن باشند و آن عسل خالص و اصلی می باشد در صورتی که این یک باور غلط و اشتباه است زیرا بعضی از از زنبورداران به دلیل اطلاعات اشتباه و یا دانش ناکافی و یا به دلیل سود بیشتر و صرفه ی اقتصادی به زنبور ها غذای کمکی مثل شکر می دهند و عسل را از حالت ارگانیک و خالص خود خارج می کنند.

پس اگر قصد خرید عسل به صورت مستقیم از زنبور دار را داشتید توجه داشته باشید که زنبور دار از علم و دانش کافی در این زمینه برخوردار بوده و متعهدانه عسل طبیعی تولید کند.

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟

گاهی بعضی از یک سری روش ها برای تشخیص طبیعی بودن عسل استفاده می کنند مثل استفاده از نخ کبریت، خاک و مورچه و… که متاسفانه تمام این روش ها غلط و اشتباه می باشد.

تنها راه تشخیص طبیعی بودن و خلوص عسل، آنالیز و تشخیص آزمایشگاهی آن می باشد، ممکن است با خود بگویید که آزمایش تمام عسل های موجود در بازار امکان پذیر نمی باشد و قطعا چنین چیزی درست است، پس بهترین راه خرید عسلی است که مجوزات لازم بهداشتی مثل مجوز سازمان غذا و دارو وسیب سلامت را دارا باشد علاوه بر آن امکان ارائه ی آنالیز آزمایشگاه را داشته باشد.

حالا که صحبت از اصلی اصل و غیر اصل بودن عسل به میان آمد با ما همراه باشید تا درمورد انواع عسل های موجود در بازار صحبت کنیم.

انواع عسل های موجود در بازار

در حال حاضر سه نوع عسل در بازار موجود می باشد که به اختصار به آن ها می پردازیم.

  • عسل طبیعی؛ عسل طبیعی به عسلی گفته می شود که زنبور فقط از شهد گل و گیاه استفاده کرده و به صورت طبیعی عسل تولید می کند و بهترین نوع عسل در حقیقت عسل اصلی می باشد.
  • عسل تغذیه ای؛ به عسلی گفته می شود که زنبور دار به زنبور غذای کمکی یا شکر یا امثال آن را می دهد تا عسل بیشتری به دست آید.
  • عسل صنعتی؛ یا به اصطلاح عسل تقلبی که عملا در تولید آن زنبور هیچ نقشی ندارد و تماما مواد شهد یا شکر می باشد.

نکته مهم درمورد عسل

یکی از مهمترین فاکتور ها برای تولید عسل روش تصفیه و بسته بندی عسل می باشد که اگر کوچکترین کوتاهی در این دو قسمت صورت گیرد باعث پایین آمدن کیفیت عسل می شود و ممکن است حتی روی طعم و مزه ی عسل نیز اثر بگذارد که خوشبختانه عسل هفت با داشتن کادری مجرب و متعهد در زمینه ی تولید،تصفیه و بسته بندی بهترین کیفیت را ارائه داده و در زمینه تولید و فروش عسل با کیفیت و طبیعی پرچم دار است.

عسل هفت تولید کننده ی معتبرانواع عسل می باشد و محصولات خود را برای شما به صورت عمده و خرده ارائه می نماید.