آیا خرید و فروش عسل طبیعی جهت صادرات در ایران نقش کلیدی دارد؟ آیا از
عسل ایران می توان به عنوان یک عسل جهانی یاد کنیم؟ مطمئنا در کشور، عسل
قابلیت معرفی به عنوان محصول جهانی را دارد.
همه ی جهان ایران را به عنوان یک کشور دارای چهار فصل در طول سال می دانند این یعنی که ممکن است در اردبیل زمستان باشد ولی در جنوب کشورمان هوای دلپذیر بهاری را داشته باشیم همین مورد باعث این شده است ایران از نظر تنوع اقلیم گونه های مختلف گیاهی در مضیقه قرار نگیرد، این تنوع گیاهی به نفع مشاغلی مانند زنبورداران و تولید عسل است اما سوالی که پیش می آید این است که ما چقدر از این فرصت در سطح جهانی استفاده می کنیم.
در مورد صادرات عسل باید گفت که تا سال ۲۰۰۳ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه جزو خریدار های عسل ما بودند ولی ما به دنبال یک چشم انداز بزرگ تر و فروش عسل خودمان در مناطق اروپایی بودیم که از حق نگذریم تا حدی هم عملکرد خوبی داشتیم. ولی ظرفیت تولید عسل در ایران بیش از این حرف ها است و ما می توانیم هم تراز کالا های دیگرمان مانند فرش که در جهان حرف اول را می زنیم در این زمینه هم رتبه ی اول را کسب نماییم.
به جرات می توان گفت که فراوانی تنوع عسل در ایران هیچ جای دنیا نیست. و جدا از این هم امید است که مردم خودمان در این زمینه هم بیشتر به خرید مارک های داخلی روی آورند و از کیفیت محصولات داخلی غافل نشوند.
خرید عسل طبیعی در هر کجا از خاک این کشور امکان پذیر است اگر هم فروشگاه های نزدیک محل زندگی تان عسل مرغوب ندارند نگران نباشید زیرا سایت های فعال در این راستا به راحتی با خرید آنلاین، محصول را به دست شما می رسانند