امروزه تولید انواع عسل خالص و شناسنامه دار توسط تولیدکنندگان معتبر در کشور، خرید بدون دغدغه از لحاظ کیفیت و تضمینی بودن آن را امکان پذیر نموده است.
بنظر شما چگونه می توان از میان این تعداد بی شمار بازارهای تبلیغاتی گوناگون و وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش عسل، عسلی اصل و درجه یک را بدون دغدغه تهیه نمود؟
پاسخ این سوال می تواند گوناگون باشد، اما اگر بخواهیم پیرامون تولیدکنندگان عسل بحث نماییم و نقش فزاینده ی آنها را در این امر بدانیم، باید گفت که این تولیدکنندگان معتبر هستند که می توانند با تولید انواع عسل شناسنامه دار و اصل، پاسخگوی نیاز بازارهای فروش باشند.
حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که عسل شناسنامه دار چگونه عسلی بوده است و چه ویژگی هایی را می تواند دارا باشد؟

عسل شناسنامه دار

تولید عسل شناسنامه دار

باید گفت که امروزه انواع عسل های تقلبی موجود در بازار، که یا با تغذیه آب و شکر همراه بوده و یا هیچ درصدی از دخالت زنبورهای عسل را شامل نشده اند، تولیدکنندگان را مجاب به تولید انواع عسل شناسنامه دار نموده است.
این نوع عسل ها در آزمایشگاه های کنترل کیفی  تولیدکنندگان معتبر عسل مورد آزمایش قرار می گیرد و در صورت مقبولیت درصد مرغوبیت عسل تولید شده، برچسبی تحت عنوان عسل اصل و مرغوب را بر روی آن درج می نمایند که با نام عسل شناسنامه دار مشهور بوده است.
گفتنی است که این نوع عسل در بازارهای فروش، می تواند دغدغه ی مصرف کنندگان عسل پیرامون عدم توانایی آنها در تشخیص عسل اصل از تقلبی را از بین ببرد.
شایان ذکر است که مصرف عسل اصل و خالص به طور روزانه، می تواند خواصی چون درمان ناراحتی های قلبی، کلیوی و عصبی، تقویت حافظه و مغز، کاهش وزن، ضدکم خونی، ضدمیگرن و افزایش شیردهی را به همراه داشته باشد.
خوشبختانه امروزه استان هایی چون خوزستان، لرستان، همدان و کردستان در کشور توانسته اند تولیدکنندگانی معتبر در حوزه تولید انواع عسل مرغوب و درجه یک را دارا باشند و آمارها حاکی از این امر بوده که استان لرستان توانسته در زمینه مرغوبیت عسل تولیدی، رتبه اول را دارا باشد.
برای آگاهی شرایط خرید انواع عسل شناسنامه دار تولیدی در کشور، می توانید با نمایندگی ها و کارشناسان در این حوزه ارتباط مستقیم داشته باشید.