تقریبا می توان گفت نمی شود عسل طبیعی با کیفیت تضمینی و قیمت ارزان پیدا و خرید کرد. البته باید گفت که هر عسلی هم که گرانتر است به معنای آن نمی باشد که از کیفیت بالاتری برخوردار است.
عسل ماده ای حیرت انگیز و لذیذ است که تقریبا از چهار هزار سال پیش انسان به وجود آن پی برد و تا به امروز ماده ای است که هنوز برخی از اسرار ساختمان آن بر انسان پوشیده است. بدون شک استفاده از عسل طبیعی در وعده ی صبحانه بسیار دلنشین است اما گفتیم عسل طبیعی، آیا تا به حال با این شک و سوال رو به رو شده اید که آیا عسلی که هم اکنون من در حال استفاده ی آن هستم اصل است یا تقلبی است؟ یا اینکه آیا باور عموم مردم که هر چه عسل گرانتر بهتر و با کیفیت تر است درست می باشد؟

شناخت عسل طبیعی

باید گفت که به طور صد در صد افراد معمولی قادر به تشخیص عسل طبیعی نیستند اما باید بدانید که بو و طعم عسل که با تست کردن به راحتی  به آن پی خواهید برد تاثیری زیادی بر طبیعی بودن عسل خواهد داشت همچنین باید به این مورد هم اشاره کرد که عسل طبیعی به راحتی با آب سرد ترکیب یا به عبارتی در آن حل نخواهد شد.

رابطه ی قیمت و کیفیت عسل
بگذارید خیالتان را راحت کنیم گران بودن عسل تضمینی بر کیفیت آن نیست چون متاسفانه افراد سود جو در این بین زیاد هستند که به دنبال کلاه برداری و حفظ منافع خودشان می باشند ولی باید توجه کنید عسل خوب و طبیعی هم قیمت بسیار ارزانی ندارد، بنابرین در هنگام خرید اول با راه کارهایی که در بالا گفته شد تا حدی از عسل اطمینان کسب نمایید و سپس مبلغ را پرداخت نمایید