آیا می دانید که امروزه استان خوزستان هم از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور بوده که امکان خرید بهترین عسل طبیعی را برای تمامی مشتریان خود، با قیمتی مناسب به وجود آورده است؟
در کشور ما با توجه به سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، می توان شاهد گسترش و رونق صنعت زنبورداری در اکثر مناطق بود و به نوعی تعداد تولیدکنندگان معتبر عسل را گسترش داد تا عسلی کاملا خالص و ناب در بازارهای کشور وجود داشته باشد و سلامت جامعه، تضمین گردد.
امروزه خوشبختانه با توجه به برنامه ها و سرمایه گذاری های کلانی که در استان خوزستان صورت گرفته، این استان هم توانسته با مجهز نمودن مراکز تولیدی خود به آزمایشگاه های کنترل کیفی و تست مرغوبیت عسل، عسلی کاملا خالص و یا عسل شناسنامه دار را روانه بازارهای خرید و فروش عسل نماید، تا دغدغه ای پیرامون کیفیت این محصول باقی نماند.
یک عسل شناسنامه دار و اصل که حاوی تمامی ترکیباتی خالص از جمله آهن، کلسیم، پتاسیم، منگنز، ویتامین های گروه B، تیامین و ریبوفلاوین، کربوهیدرات و انواع مواد قندی گلوکز و فروکتوز می باشد که از درصد بسیار مناسبی ساکاروز برخوردار بوده و هیچگونه نگرانی را برای هر مصرف کننده ای، باقی نگذاشته است.
اما خب امروزه متأسفانه وجود افرادی سودجو در بازار سبب پایین آمدن کیفیت و حتی بالا رفتن قیمت در بسیاری از بازارها شده که خب مصرف کنندگان عسل را با دغدغه ای جدی مواجه نموده و شاید منجر به منصرف شدن آنها از خرید عسل نیز گردد.
گفتنی است که امروزه تولیدکنندگان معتبر بایستی با گسترش نمایندگی های معتبر خود در کشور و یا انجام بازاریابی های مناسب از طریق سایت های معتبر اینترنتی، در شناخت عسل خالص و مارک دار به تمامی مصرف کنندگان عسل، خریدی آگاهانه را هدیه داده باشند تا شاهد ارتقای سطح سلامت افراد جامعه نیز باشیم.
در آزمایشگاه های کنترل کیفی و تست میزان درصد ساکاروز عسل، پس از آنکه عسل تولید شده درصد قابل قبولی از مرغوبیت را از آن خود کرد، بر روی بسته بندی آن، برچسبی به معنای شناسنامه دار بودن درج می گردد تا مشریان هیچگونه دغدغه ای را پیرامون مصرف این ماده نداشته باشند.
البته که پیرامون همین درج برچسب ها هم تقلب هایی صورت گرفته و مشتریان بایستی عسل اصل و شناسنامه دار را از مراکز معتبر بخواهند.
در حال حاضر به جرئت می توان ادعا کرد که در میان استان های جنوبی کشور، استان خوزستان توانسته از جمله پایگاه های تولید انواع عسل طبیعی باشد که از مشهورترین گونه های عسل دارویی در این استان، می توان به عسل کنار یا همان عسل سدر اشاره داشت که از خواص منحصربفردی برخوردار بوده است. آیا از عسل کنار چیزی می دانید؟

بهترین عسل طبیعی

عسل کنار جنوب

عسل کنار، عسلی برداشت شده از درخت سدر در استان های جنوبی کشور به خصوص خوزستان بوده که به میوه های این درخت با نام کنار شهرت داشته و سرشار از ویتامین C، بوده که گفتنی است حتی درصد آن از پرتقال و مرکبات هم بیشتر می باشد.
عسل کنار یا عسل سدر اگر در مرغوبترین نوع خود، تهیه شده باشد، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • برطرف کننده انگل و کرم معده و روده.
  • درمان کم خونی.
  • پیشگیری از سرطان.
  • مفید برای تسریع در رشد کودکان.
  • کاهش حرارت بدن.
  • درمان گرفتگی عروق.
  • درمان آبله و سرخچه.

گفتنی است که عسل کنار، دارای رنگ عقیقی می باشد و در شهریور ماه برداشت گردیده است. نکته ی قابل توجهی که پیرامون عسل کنار وجود داشته، کف کردن آن حتی بلافاصله پس از برداشت می باشد که به سبب خاصیت خود گیاه کنار می باشد و به هیچ وجه نشان از تقلبی بودن آن نیست.
برای آنکه در استان خوزستان، بتوانید بهترین و خالص ترین انواع عسل دارویی و طبیعی را با قیمت خوبی خریداری کنید، می توانید با کارشناسان و مشاورین فروش عسل ایرانی ارتباط مستقیم داشته باشید.