مگر می شود اسم عسل گون بیاید ولی اسم سبلان زادگاه اصلی این گیاه به میان
نیاید، عسلی نیست که بگوییم مردم با آن آشنایی ندارند، مطمئنا همه در خرید
خود مخصوصا به صورت اینترنتی کمی از خواص آن را خوانده اند و اطلاع کسب
کرده اند.
اجازه بدهید از همین ابتدا شروع کنیم به توضیح خصوصیات این عسل زرد رنگ، اولین کاربرد این عسل صبح زود است که تصمیم دارید خانه را به قصد محل کار یا دانشگاه ترک نمایید این عسل باعث تولید انرژی در اول صبح می شود و به طور حتم تا شب برای انجام کارهای خود به هیچ عنوان احساس کسلی یا خستگی نمی کنید. در ضمن اگر محصل باشید با خوردنش علاوه بر گرفتن انرژی، تضمینی به حافظه تان جهت ارتقا و تقویتش داده اید.
خاصیت بعدی به درد افرادی می خورد که  معده ها و روده های ضعیفی دارند و همین باعث می شود خیلی از غذا ها را نتوانند بخوردند و هر غذایی هم می خورند به سختی با دل درد های شدید آن را هضم می کنند، این عسل به توان بخشی روده و قوی ساختن آن تا حد زیادی کمک می کند البته به شرطی که شما فراموش نکنید آن را هر روز مصرف نمایید.
مورد آخر به گروه افراد کم خون تعلق دارد، که کم خونی آن ها منجر به ضرر هایی از جمله کمبود آهن در بدنشان شده است کمبود آهن و کم خونی را با قرص های آهن یا در مواقع حاد با سرم های آهن جبران می کنند ولی راحت ترین روش، راه دادن عسل گون به برنامه ی غذایی تان می باشد.
خرید این عسل معروف به هیچ عنوان کار سختی نمی باشد و نه تنها در پشت ویترین فروشگاه های عسل فروشی بلکه در منوی هر سایت اینترنتی که در زمینه ی عسل مشغول است می توان پیدا کرد