اگر قصد خرید اینترنتی عسل تولید شده در مشهد را داشته باشید به نظر شما
لیست نام چه عسل هایی برایتان به نمایش در می آید تا آن ها را انتخاب کنید؟
قطعا نام عسل پونه ی مشهد به چشم شما خواهد آمد.
به طور حتم مشهد هم مانند شهر های دیگر محصولات خاص خود را دارد از زعفران و نبات سوغاتی های اصلی آن که بگذریم بحث بر سر عسل مشهد می باشد.
مشهد همان گونه که مشاهده کرده اید شهر گرم سیری نیست از یک طرف در دسته شهرهای متعدل و انبوه از جنگل های متعدد هم قرار نمی گیرد، در مشهد رشته کوه هایی یافت می شود و همین باعث شده است که برخی از گیاهان خاص در آنجا به راحتی بتوانند رشد کنند.
در مخازن طبیعی این شهر یک نوع پونه ی بسیار جالب روییده می شود اگر آدرس دقیق رویش این پونه را می خواهید باید گفت در رشته کوهی به نام بینالود فقط می تواند رشد کند و تنها به همان منطقه ی خاص هم تعلق دارد این پونه را گاهی اوقات با نام رشته کوهش هم به نام پونه بینالودی صدا می زنند.
این پونه با بخشیدن شهد خود به زنبور عسل به او کمک می کند با گذراندن شرایط ایده آلی موفق به تولید عسلی قهوه ای رنگ شود این عسل با اینکه مدیون این پونه است ولی کسی این نام را برایش در بازار انتخاب نکرده و آن را با نامی کاملا متفاوت به نام اسطوخودوس صدا می زنند.
این عسل که در واقع در طایفه ی عسل های تک گل قرار می گیرد زمان برداشتش را به ماه شهریور اختصاص داده است پس اگر در این ماه گذرتان به مشهد افتاد علاوه بر سوغات خاص آن یعنی زعفران این عسل را نیز فراموش نکنید.
البته در اینترنت نیز شرکت هایی که در مشهد مشغول به تولید این عسل هستند یا سایت های متفرقه که کاملا می توان به آن ها اعتماد کرد عسل مورد نظر را برای خرید و فروش قرار داده اند