آیا می دانید که یکی از برترین عسل های تولیدی در دنیا، عسل مانوکای نیوزلندی می باشد که امروزه در ایران، با قیمت مناسبی به صورت اینترنتی، قابل خریداری از مراکز معتبر می باشد؟
امروزه با توجه به تنوع بسیار فراوانی که در پوشش گیاهی اغلب مناطق کشور پهناور ایران وجود داشته، شاهد تولید و برداشت گونه های مختلفی از عسل های تک گل و دارویی در کشور بوده ایم که از شهد گل های گیاهان دارویی مفیدی، بدست آمده اند و خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را داشته اند.
مصرف عسل طبیعی و خالص به قدری از اهمیت بالایی در دنیای امروزی برخوردار بوده که همواره مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی، خواهان تهیه بهترین و خالص ترین نوع آن هستند که حتی در دنیا تولید می گردد.
گفتنی است که امروزه گیاهی با نام مانوکا، گیاهی بومی مناطق استرالیا و نیوزلند بوده که بهترین و پرخاصیت ترین عسل دنیا را از گل های این گیاه پرشهد تولید نموده اند و امروزه به بسیاری از کشورهای دنیا، صادراتی گسترده صورت داده اند.
بله شاید بتوان گفت که تنها گیاه مفید دارویی که در کشور ما، رویش نداشته، همین گیاه مانوکا بوده که عسل آن، عسلی مفید برای مصرف بسیاری از انسان ها بوده و می تواند خواص مفید درمانی را نیز داشته باشد و در حال حاضر، شاهد گسترش واردات آن به کشورمان نیز هستیم.
حال آیا می دانید که عسل مانوکا چگونه عسلی بوده و چه خواصی را برای مصرف کنندگان داشته است؟

عسل مانوکا

عسل مانوکا و خواص آن

گفتنی است که عسل مانوکا، یکی از پرتقاضاترین و طبیعی ترین عسل تولید شده در دنیا بوده که همواره در جای جای دنیا، مشتریان بسیاری را داشته است. این عسل از گل مانوکا تولید شده و زنبورعسل، علاقه فراوانی به جمع آوری شهد گل های این گیاه دارا می باشد.
شایان ذکر که عسل مانوکا، دارای ماده ای به نام متیل گلی اکسال یا mgo با غلظت بسیار بالایی می باشد که خاصیت ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی را به آن بخشیده است که در کمتر ماده ای همچین ترکیباتی یافت می گردد و حتی نسبت موجود این ماده در عسل مانوکا را، چیزی بیش از 100 برابر دیگر عسل های تولید شده نیز می دانند.
بر روی بسته بندی های عسل مانوکا، برچسبی با نام UMF نصب گردیده شده که دارای عددی کنار آن می باشد و این عدد، نشان دهنده میزان مواد درمانی موجود در عسل مانوکا بوده که هر چقدر این عدد بیشتر باشد، نشان از وجود درصد بالاتری از مواد درمانی می باشد.
لازم به ذکر است که این مواد درمانی موجود در یک عسل مانوکا، شامل لپتوسپرین، DHA و همان متیل گلی اکسال می باشد و توانسته اند خاصیت بالایی آنتی اکسیدانی و باکتریالی به این ماده ارزشمند، ببخشند.
بنظر می رسد که مشهوریت بالای عسل مانوکا در دنیای امروزی، به سبب درمان بسیاری از عفونت ها و زخم ها بوده که سبب شده تا این عسل، از جمله پرفروش ترین و محبوب ترین عسل های دنیا، نام بگیرد.
مشتریان و خواهان عسل مانوکا در کشور ایران، می توانند انواع عسل مانوکا را با قیمت بسیار مناسبی، از طریث سایت های معتبر اینترنتی، خریداری کنند و جهت کسب اطلاع بیشتر، می توانند با کارشناسان و نمایندگان این مراکز خرید، ارتباطی مستقیم داشته باشند.