آیا می دانید که زهر خشک زنبورهای عسل، یکی از موارد کاربردی مهم در صنعت پزشکی بوده که امروزه امکان خرید و ثبت سفارش آن به صورت اینترنتی وجود داشته است؟
شاید شما هم از شگفتی ها و عجایب بی نظیر خلقت زنبورهای عسل، مات و مبهوت شده اید و این امر را می دانید که از این حشره مفید، چه موارد استفاده ای را از روزگاران قدیم تا به امروزه، بسیاری از انسان ها داشته اند.
شاید یکی از بارزترین و مشهورترین فرآورده ای که با مکیدن شهد انواع گل های گیاهان معطر دارویی در مراتع و کوهستان جمع آوری و در نهایت تولید می گردد، عسل طبیعی بوده که توسط این موجود ارزشمند تولید گردیده و خواص و ترکیبات منحصربفردی را دارا بوده است.
آیا تابحال شده که زنبور نیشتان بزند؟ آیا می دانید که امروزه برخی از زنبورداران، با استفاده از دستگاه های زهرگیر مخصوص، زهر زنبورهای عسل را استخراج نموده و از آن استفاده هایی در طب سنتی و پزشکی نموده اند؟

زهر خشک زنبورعسل و ترکیبات آن

بله باید اذعان داشت که حتی زهر این مخلوق الهی نیز از فواید و ترکیبات بی نظیری تشکیل گردیده که همواره با آزمایشات گوناگونی که امروزه بر روی آنها صورت گرفته، خواص منحصربفردی را برجای گذاشته است.
زهر زنبورعسل، مایعی زرد رنگ و تلخ بوده و دارای ترکیبات بسیار پیچیده ای می باشد که این ترکیبات در فصول مختلف سال و در زمان های گوناگون، با یکدیگر تفاوت هایی را دارا می باشند. اما به طور کلی می توان گفت انواع زهرهای زنبورعسل، دارای ترکیبات به خصوص ذیل بوده اند:
آنزیم هایی چون لورونیداز و فسفولیپاز A2، آمین های بیوژنیک مانند دوپامین و لکورتین و پپتیدهایی مانند آپامین و سکاپین بوده است و آزمایشات گوناگون این امر را نشان داده که زهر زنبورعسل که به سرعت در مجاورت با هوا خشک می گردد، دارای بیش از 8 نوع انواع پروتئین ها می باشد.

اثرات درمانی زهر زنبورعسل

آزمایشات گوناگون انجام شده بر روی زهر زنبورعسل، موارد درمانی ذیل را نتیجه داده است:

  • با توجه به ترکیبات مهم و ارزشمند موجود در زهر زنبورعسل، گفتنی است که این ماده توانسته اثرات مثبتی را در درمان بیماری MS که نوعی بیماری با علت نامشخص بوده را دارا باشد.
  • به گفته محققین، یکی دیگر از مواد مهم در ترکیبات زهر زنبورعسل، که در دسته ی پپتیدها می باشد، ماده ای به نام Melittin بوده که بیش از نیمی از ترکیبات آن را تشکیل داده و به عنوان یک ماده ی ضدالتهاب شناخته شده است.
  • درمان بیماری هایی چون نقرس، مالاریا، روماتیسم، فشارخون بالا و بیماری های پوستی از دیگر خواص و اثرات مهم درمانی زهر زنبورعسل می باشد.

البته شایان ذکر است که در مواردی توصیه گردیده تا این افراد از مصرف زهر زنبورعسل خودداری نمایند که از آن دسته می توان به افرادی چون بیماران دیابتی، بیماران الکلی، بیماران قلبی و افراد مبتلا به هپاتیت و سل اشاره نمود.
با توجه به اینکه امکان خرید به شیوه اینترنتی می تواند علی رغم اینکه خریدی آسان و بدون اتلاف وقت باشد، توانسته مورد رضایت مصرف کنندگان و مشتریان نیز باشد و این مشتریان تبدیل به مشتریانی ثابت و باایمان گردیده اند.
برای آگاهی بیشتر پیرامون فواید دیگر زهر زنبورهای عسل، و نحوه فروش آن که در بسته بندی های با گرم های گوناگون بوده، می توانید با عرضه کنندگان معتبر آن ارتباط داشته باشید.