بهترین عسل چه عسلی است؟ آیا ظاهر فیزیکی آن بیان کننده خالص بودن و کیفیت آن است؟ آیا خرید اینترنتی راهی است تا بتوان عسل اصل را پیدا کرد؟
تمام این سوال ها برای یک خریدار عسل به وجود خواهد آمد. داره ی غذا و داروی آمریکا تعریف دقیق و واحدی از عسل مرغوب ندارد ولی در سال 1906 تعریفی از سوی اداره دارو و غذای فدرال شده و به شرح زیر است:
عسل عبارت است از قند و شهدی که توسط گیاه و به وسیله زنبوران عسل تراوش می شود و جمع آوری می شود؛ تغییر ماهیت می دهد؛ در حجره نگهداری و ذخیره می شود؛ حاوی رطوبت کمتر از بیست و پنج درصد است و 25/0 درصد خاکستر دارد و از هشت درصد کمتر قند (ساکاروز) دارد.
اهمیت تعریف برای یک ماده غذایی به خاطر فراهم آوردن امکان کنترل کیفی آن است که به هر روشی قرار است وارد بازار فروش شود.
با در دست داشتن این تعریف قادریم تا در مورد مقدار خالص بن دخیل بوده لذا تعیین کیفیت از شکل و ظاهر فیزیکی عسل کاری اشتباه است.
در خصوص خرید اینترنتی باید عرض شود که عسل همانند کالا های دیگری که به راحتی از طریق اینترنت خرید و فروش می شود قادر است تا بازار خود را در این مسیر پیدا کند. عسل را می توان مدت طولانی انبار کرد پس زمان روی آن تاثیر ندارد تنها عامل اعتماد خریدار از روش اینترنتی تأیید کیفیت آن است که ما با ارسال نمونه این مشکل را نیز حل خواهیم کرد.