امروزه انواع کندو عسل چوبی در دو نوع کف باز و کف بسته در بهترین و مطلوب ترین کیفیت، توسط مراکز خرید معتبر در کشور، با قیمت خوبی به فروش رسیده و زنبورداران می توانند برای خرید اقدام کنند.
کندو عسل محل زندگی بیش از هزاران هزار نوع زنبورعسل کارگر، نر و یک زنبور ملکه بوده که توانسته اند با تقسیم وظایف بر حسب سن خود، انواع فرآورده های زنبورعسل به خصوص عسل طبیعی را تولید نموده باشند.
در واقع می تواند به عبارت دیگر گفت که یک کندو عسل، محلی کاملا مشابه طبیعت زندگی زنبورها بوده و محلی برای ذخیره سازی و بهره برداری در آینده می باشد که می تواند نقش بسیار مهمی را در میزان تولید انواع فرآورده های زنبورعسل مانند عسل طبیعی و ژل رویال، داشته باشد.
در گذشته زنبورداران از انواع کندوهایی از جنس، گل، سفال و یا حلب بهره برداری می نموده اند و امروزه در کنار این کندوها، سهم بیشتر میزان تولید فرآورده های زنبورعسل، برای بهره برداری از کندوهای مدرن و به خصوص کندو عسل چوبی بوده است.
با توجه به گفته اکثر زنبورداران باتجربه در کشور ما، کندو عسل چوبی، مناسب ترین کندو عسل در شرایط آب و هوایی گوناگون نام داشته و امروزه بهترین کندوهای چوبی، در دو نوع کف باز و کف بسته، ساخته و به بازار عرضه شده اند.

انواع کندو عسل

یک کندو عسل چوبی

گفتنی است که امروزه بهره برداری از کندوهای مدرن، سبب سهل شدن بسیاری از امور در زنبورداری گردیده و شاید از مهم ترین ویژگی ها و مشخصات این کندوها، می توان به سبکی وزن و جابجایی آسان آنها، اشاره کرد.
کندو عسل چوبی، از چوب درختان جنلگی و در کشور ما عمدتا از چوب درخت تبریزی، در تعداد طبقه های گوناگون و در دو نوع کف باز و کف بسته تولید گردیده که گفتنی است بهره برداری از کندوهای کف باز، از مزایایی بیشتری برخوردار بوده است.
کندوهای چوبی قابل تعمیر توسط خود زنبورهای عسل بوده اند و از این طریق می توانند کارآیی چیزی بیش از 10 سال را برای زنبورداری ها در شرایط گوناگون آب و هوایی و اقلیمی داشته باشند.
زنبورداران می توانند با در ارتباط بودن با مراکز خرید انواع کندو عسل مدرن در کشور، ضمن مشاوره با مشاورین و زنبورداران باتجربه، بهترین نوع کندو عسل را با قیمت خوبی خریداری کنند.