آیا می دانید که عصاره بره موم را چگونه بدست می آورند؟ کدام مراکز خرید در زمینه عرضه انواع عصاره تازه و اصل بره موم کندو عسل، در کشور ما معتبر بوده اند؟
در حال حاضر با توجه به اهمیتی که فرآورده های ناب زنبورعسل داشته اند، همواره افراد بسیاری به دنبال آگاهی هایی پیرامون این محصولات و فرآورده ها بوده اند و به نوعی از ارزشمندی پرورش زنبورهای عسل، موارد گوناگونی را شنیده اتد.
یکی از فرآورده های زنبورعسل که با جمع آوری شیره و صمغ گیاهان و درختان و مخلوطی از بزاق دهان زنبورها، گرده گل و موم تولید شده، بره موم بوده که ماده ای ارزشمند هم در کندو عسل و هم برای استفاده در صنایع گوناگون بوده است.
گفتنی است که بره موم بیشتر به صورت عصاره مورد استفاده قرار گرفته و مواد موثره ی فعال بیشتری در عصاره این ماده ارزشمند و تیره رنگ وجود داشته است.
بره موم را که به کمک تله هایی نصب شده بر روی کندوها، جمع آوری نموده اند، با استفاده از حلال هایی چون الکل، آب و روغن، تبدیل به عصاره ای با مواد فعال می گرددند که در صنعت کاربرد بیشتری داشته است.
پس می توان گفت که امروزه با استفاده از حلال های ذکر شده، می توان انواع عصاره های بره موم را به 3 دسته بندی زیر تقسیم کرد:

  1. عصاره الکلی بره موم.
  2. عصاره آبی بره موم.
  3. عصاره روغنی بره موم.

که در هر یک از روش های فوق، پس از جمع آوری بره موم تازه، آن را به داخل یکی از حلال ها گذاشته و ماده ی موثره ی آن را بدست می آورند. گفتی است که عصاره روغنی بره موم که ار حلال هایی چون روغن بادام بدست آمده، می تواند در تولید فرآورده های بره موم مانند کرم بره موم، مورد استفاده قرار بگیرد.

عصاره بره موم

استفاده بره موم در صنعت

گفته می شود که از بره موم امروزه در صنایع پزشکی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده شده است که توانسته اثرات و خواص مفیدی را برای هر یک از این صنایع داشته باشد.
مصرف پودر بره موم، کپسول بره موم و یا عصاره بره موم، با توجه به خواص ضدآلودگی، ضدباکتری و آنتی اکسیدانی که داشته، توانسته اثرات مثبت ضدسرطانی را دارا باشد و نتایج مثبتی پیرامون درمان مشکلات گوارشی نیز از سوی مصرف کنندگان آن بدست آمده است.
با توجه به اینکه امکان خریداری انواع یره موم های تقلبی و کهنه و یا بعضا چینی در بازار وجود داشته، توصیه می گردد که با شناخت مراکز خرید معتبر در زمینه فروش انواع محصولات ناب زنبورعسل ایرانی، خریدی با کیفیت و بدون دغدغه را صورت دهید.