در مرکز تهران به علت نیاز عمده مردم به محصول شگفت انگیزی به نام عسل طبیعی خریدار عسل عمده و خرده فروشی رونق دارد.،خریداران عمده این محصول را گاه به طور فله تهیه کرده و در مقابل کیفیت بالای این محصولات تنها نرخ ارائه شده تولیدی را پرداخت می کنند.
امروزه در شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، که پر است از انواع گوناگون تبلیغات پیرامون خرید و فروش یک محصول، خرید آن محصول کمی دشوار بوده و وجود افرادی واسطه، سودجو و دلال در این میان، بعضی اوقات سبب بالا رفتن قیمت ها و یا کاهش کیفیت محصول عرضه شده، گردیده است که مشتریان را با سردرگمی مواجه می کند.
عسل هم از این قاعده مستثنا نبوده و امروزه در بازارهای گوناگون خرید و فروش این محصول در کشور، شاهد انواع و اقسام گونه های عسل طبیعی بوده ایم که گفتنی است بالای 50 درصد این عسل ها در مراکز فروش گوناگون، تقلبی و مصنوعی بوده و گاه سبب شده تا برخی از مصرف کنندگان عسل، به طور کلی از خرید و مصرف عسل، منصرف گردند.

خریداران عمده عسل طبیعی در تهران

خرید عسل اصل

متأسفانه همانطور که متوجه شدید، عسل محصولی بوده که فروشندگان نامعتبر آن، به راحتی با ایجاد تقلب در فروش، پول خوبی را به جیب زده اند و به هیچ وجه سلامت انسان ها را در نظر نگرفته اند. این در حالی است که فقط عسل اصل و خالص، دارای خواص مفید دارویی و درمانی است.
امروزه برای یک مصرف کننده عادی عسل، تشخیص اصل یا تقلبی بودن عسل در میان این تعداد بازارهای گوناگون، کاری آسان نبوده است. در این بین هم برخی از موارد مطرح شده از سوی عرضه کنندگان نامعتبر، سبب گمراهی مصرف کنندگان عسل و اشتباه در خرید آنان شده است.
اما شما مصرف کننده عسل باید بدانید که اولا، رنگ عسل و یا شکرک زدن آن، به هیچ وجه نمی تواند تنها ملاک معتبر برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن عسل باشد و دوم اینکه، این تنها آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی هستند که به آسانی اصل بودن عسل را تشخیص می دهند که عموما فقط تولیدکنندگان معتبر عسل، مجهز به این آزمایشگاه ها می باشند.
باید گفت که بهترین راهکار برای خرید عسلی اصل و درجه یک، شناخت تولیدکنندگان معتبر در کشور بوده و امروزه  بالا بردن آگاهی پیرامون این زمینه، می تواند کمک شایانی را به مصرف کنندگان عسل نماید.
عسل های دارای برند معتبر، نشان استاندارد، شفاف و دارای موم تا حد زیادی قابل اعتمادند اما تشخیص صد در صد این مسئله تنها به وسیله متخصصان و آزمایشگاه ها مقدور می باشد.

عرضه کنندگان معتبر عسل

خوشبختانه اگر چه که هنوز بسیاری از مراکز تولید عسل در کشور، به تمامی تجهیزات و استانداردهای تولید عسل کاملا ارگانیک و خالص نرسیده اند، اما به جرئت می توان گفت که استان هایی چون، لرستان، همدان، کردستان، اردبیل، فارس، خراسان و خوزستان، از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور نام داشته که با تولید عسل شناسنامه دار، گامی جدی در راستای ارتقای سطح رضایت مصرف کنندگان برداشته اند.
گفتنی است که در این میان، استان لرستان، در مرغوبیت عسل تولیدی، جایگاه نخست را داشته و استان خوزستان هم به تازگی توانسته انواع عسل شناسنامه دار و درجه یک را از مراکز تولیدی معتبر خود، روانه بازارهای فروش نماید.
بنطر می رسد که یکی از راهکارهایی که خود تولیدکنندگان معتبر عسل برای شناساندن محصول خود به بازارهای کشور می توانند صورت دهند، افزایش میزان صادرات خود و گسترش تعداد نمایندگی های معتبر در سراسرکشور است.
مصرف عسل به وقت صبحگاه اندیشه را پاک می سازد، زبان را می گشاید و درد را در انسان به طور کلی ریشه کن می کند؛ به همین خاطر است که متخصصان طب سنتی همواره توصیه کرده اند که از آن غفلت ننمایید و خود را با خوردن مداوم عسل گیاهی از هر نظر و در مقابل بیماری های متفاوت بیمه کنید. چرا که تضمین سلامتی با این محصول امکان پذیر خواهد بود.
خب با توجه به اهمیت مصرف عسل طبیعی و خالص، امروزه خوشبختانه توسط نمایندگی های معتبر پخش عسل در کشور که با تولیدکنندگان معتبر انواع عسل ایرانی ارتباط داشته اند، بهترین عسل طبیعی را برای تمامی خریداران عمده عسل در تهران، با قیمت بسیار مناسبی آماده نموده اند.
جهت کسب آگاهی بیشتر و چگونگی شرایط خرید به صورت عمده انواع عسل طبیعی، می توانید با کارشناسان این نمایندگی ها، ارتباط مستقیم داشته باشید.

فروش عمده عسل طبیعی در کشور

فروش عمده عسل طبیعی در کشوراز آنجا که عسل ها از گرده های گل تولید می شوند و گل ها انواع متفاوتی دارند عسل هم در انواع بسیار متنوعی وجود دارد عسل هایی با ترکیبات متفاوت و مارک ها و کیفیت های مختلف. صنعت تولید عسل از دیرباز به صورت پراکنده و سنتی و امروزه با روش های صنعتی و نسبتا پیشرفته در ایران رواج داشته و دارد. هر منطقه از ایران گل ها و گیاهان بومی خاص خودش را دارد و این خصلت باعث می شود تقریبا در هر منطقه عسل مخصوصی وجود داشته باشد. ایران از کشورهای بزرگ تولید کننده این محصول خصوصا به طور ارگانیک است بنابراین علاوه بر تولید و توزیع داخلی اقدام به صادرات عسل نیز میکند. 

به طور کلی یکی از راه های مبادلاتی در این زمینه خرید عمده ی عسل از مراکز معتبر همچون بازار عسل تهران است؛ خرید عمده برای خرده فروشان یا بعضا مصرف کنندگان بسیار به صرفه تر است.

راهنمای خرید عسل با کیفیت در کشور

راهنمای خرید عسل با کیفیت در کشورتشخیص و خرید عسل ارگانیک با دانستن نکاتی ظریف کار نسبتا راحتی است. خرید و فروش عمده عسل طبیعی عموما در مراکز تولیدی یا شهرهایی که تولیدی های بزرگ دارند صورت میگیرد.فروش عسل طبیعی در مشهد ،خوانسار، اردبیل، سبلان و …شهرهای زیادی از ایران رونق دارند.فرض کنید قصد خرید عسل طبیعی اردبیل را داریم و در تهران ساکن هستیم برای این کار می توانیم به فروشگاه اینترنتی عسل اردبیل مراجعه کنیم و به دنبال برندی معتبر با قیمت مناسب بگردیم در این سایت ها تمامی نکات مورد نیاز برای شناسایی، خواص، نحوه مصرف، شرایط تولید، قیمت و… و هر آنچه یک مصرف کننده نیاز به دانستن آن دارد موجود است.

تشخیص فردی در رابطه با کیفیت عسل معمولا قابل استناد نیست برای مثال در باور عموم این گونه است که اگر عسل بعد از مدتی شکرک بزند به علت کیفیت پایین و تقلبی بودن محصول مصرفیست حال آنکه حقیقت ماجرا جور دیگریست؛ تمام عسل ها ممکن است اصطلاحا شکرک بزنند و این اصلا دال بر تقلبی بودن آن نیست تمام عسل های طبیعی شکرک میزنند و عسل های تقلبی هم ممکن است شکرک بزنند یا نزنند اما اگر عسل بعد از مدت طولانی شکرک نزند مطمئنا تقلبی است.

فروشندگان عسل در سراسر ایران

فروشندگان عسل در سراسر ایراندر هر صنعت پررونقی روز به روز تعداد تولید کنندگان و در پی آن تعداد رقبا بیش تر می شود در کشور ما شهرهایی وجود دارد که به صنعت عسل سازی معروفند اما طبعا نمیتوان برای هر خرید به مسافرت رفت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بازار عرضه عسل هم چون دیگر محصولات مورد پسند بازار دستخوش تغییر شده و فروشندگان عسل در سراسر ایران به صورت مستقیم، از طریق فروشگاه های مجازی یا به صورت محصولات فراوری شده در مغازه ها به فروش می رسد. فروشنده عسل گاه تولیدکنندگان عسل هم هستند مانند بعضی مغازه های محلی که متعلق به خود تولیدکنندگان سنتی است،‌ فروشندگی عسل از این حالت پایه آغاز و به شرکت های بزرگ و کارخانجات صاحب نام و پیشرو در ام صادرات و فروش خارجی آن ختم می شود.

بهترین مارک عسل چیست؟

بهترین مارک عسل چیست؟عسل ها با توجه به شهر تولیدکننده و نام تجاری شان عموما قابل اعتمادند. برای مثال عسل آریج از نام های معتبر در صنعت توزیع عسل است که به طبع کیفیت و تضمین اصالتی که دارد از قیمت های بالایی برخوردار است. قیمت عسل مدا هم با توجه به ارگانیک بودن این محصول بالاست و برای مشتریان خوش پسند که به اصالت کالا اهمیت میدهند مناسب است. عسل مدا از دسته عسل های ارگانیک است که شاید جزو ارزان ترین عسل ها نباشد اما در عوض بازار مصرف مخصوص و طرفداران خاص خود را دارد. در باور عموم عسل طبیعی و عسل ارگانیگ یک مفهوم دارند اما این فقط باور عام و بار معنایی این کلمات است که چنین ترادفی را در ذهن مخاطب القا میکند، در حقیقت عسل های طبیعی فقط طبیعی هستند یعنی از گرد گل های طبیعی و در محیطی نسبتا سنتی به دور از تجهیزات پیشرفته ساخته شده اند اما تولید کنندگان عسل های ارگانیک برای دریافت مجوز تولید عسل با این کیفیت باید شرایط سختی از جمله داشتن محیط وسیع زمینی (حدود ۶ هزار متر) و فضای پرواز برای زنبور های تولید کننده(حدود ۶ هزار متر) دارا باشند در حالی که در تمامی محوطه مشخص شده هیچ استفاده ای از محصولات شیمیایی سموم و کود ها وجود نداشته باشد.

کاربرد های عسل

کاربرد های عسل عسل طبق احادیث دینی و تحقیقات علمی از خواص درمانی بالایی برخوردار است. بسته به نوع گلی که زمبور از آن شهد گرفته و عسل درست کرده این محصولات می توانند از درمان های پوستی تا ترمیم زخم حتی دستگاه گوارش کاربرد داشته باشند.

علاوه بر مصرف مستقیم عسل به عنوان قسمتی از صبحانه یا کیک و محصولات دیگر از آن برای تولیدات دیگر و در مسیر فرآوری استفاده می شود؛ در کارخانجات تولیدی کیک ها، چیپس، محصولات لبنی و بسیاری دیگر از محصولات خوراکی و دارویی از این ماده مهم استفاده می شود. عسل، موم و محصولات جانبی آن که بعضا مخصوص صادرات است  علاوه بر صنایع غذایی و خواص درمانی خوراکی آن برای ترمیم پوست و ساخت بافت های زنده و قابل رشد استفاده می شود.

محصولات فراوری شده عسل کدام اند؟

محصولات فراوری شده عسل کدام اند؟به طور عمده محصولات فراوری شده به کالاهایی اطلاق می شود که برای مصرف به صورت بهینه تغییر داده شوند یا به عنوان یکی از مواد اولیه برای تولید محصولی دیگر مورد استفاده قرار بگیرند مثلا استفاده از گوجه برای تهیه رب (تغییر بهینه) یا استفاده از آن در شرکت های چیپس سازی (برای ایجاد طعم گوجه ای)؛ در این مورد هم فراوری یکی از معقول ترین راه های فروش عسل است.

فرض کنید یک واحد تولیدی اقدام به خرید عمده عسل خوانسار کند این بدان معناست که میزان زیادی عسل یکباره وارد واحد تولیدی می شوند، در چنین شرایطی استفاده و عرضه متفاوت عسل کاری عاقلانه و اقتصادی است به این دلیل ساده که تنوع محصول دامنه تفاوت سلیقه های بیش تری را پوشش میدهد و این یعنی بازاری وسیع تر و به دنبال آن فروش راحت تر و درامدی بیش تر.

برای فراوری عسل میتوان اقداماتی همچون بسته بندی کوچک یک وعده ای، استفاده از آن در صنعت چیپس سازی، کارخانه های تولید کیک و واحدهای تولیدی محصولات لبنی طعم دار و …انجام داد.

همچنین علاوه بر دامنه وسیعی از محصولات فراوری شده خوراکی، از عسل در تولید پمادها و بافت های ترمیم و درمان کننده پوست های سوخته و جلوگیری از پیری استفاده می شود.

لیست قیمت عسل در کشور

لیست قیمت عسل در کشوراز آنجا که عسل کیفیت و انواع متفاوتی دارد از قیمت های مختلفی هم برخوردار است کمترین قیمت برای عسل معمولی از شیشه ای حدود ۱۵هزار تومن شروع می شود و به عسل های ارگانیک و ژل های رویال می رسد که گاه با ارقام میلیونی مبادله می شوند و بعضا صرف صادرات می شوند.

بعضی از برندهای معروف حدود ۲ کیلوگرم از عسل بدون موم با ضمانت کیفیت آن حدود ۱ میلیون تومان در بازار مصرف به فروش می رسانند؛ به غیر از آن عسل بدون موم در مراکز پخش با قیمت کیلویی ۴۰ هزار تومان و کیفیت قابل قبول عرضه می شود.

عسل بسته به نوع گیاهان به کار برده شده، منطقه تولید عسل و کیفیت آن قیمت گذاری می شود.بهترین راه برای کسب اطلاعات و مقایسه قیمت ها بررسی سایت های فروش و مشورت با مشاوران فروشگاه های مجازی است.

معتبرترین برند های عسل در کشور

معتبرترین برند های عسل در کشورفرض کنیم قرار است اقدام به خرید اینترنتی عسل سبلان کنیم بهترین و مطمئن ترین راه خرید از فروشگاه هایی که اقدام به پخش کالاهای صاحب نام یا دارای گواهی های مربوطه از جمله نشان استاندارد، گواهی تولید کننده ارگانیک و … می باشد.

از آنجا که این صنعت در داخل کشور رونق زیادی دارد برندهای مختلف و مدعی نسبتا زیادی هم در این زمینه فعال و صاحب نامند.

این تولیدات معمولا با توجه به نیاز مشتری و امکانات تولید هر شهر باهم تفاوت هایی دارند پس بهترین راه برای فهمیدن نام معتبر ترین برندهای کشور شناسایی شهر مورد نظر و تحقیق آنلاین راجب شرکت های مطرح سطح شهر،  بهترین تولید کنندگان و گواهینامه های مربوط به هر واحد تولیدی است.

کارخانجات تولید عسل

کارخانجات تولید عسل کارخانجات تولید عسل در اندازه ها و تعداد مختلفی در کشور وجود دارند. از مزرعه های نسبتا کوچک گرفته تا کارخانه های بزرگ با سطح زیر کار بسیار وسیع و مدرنیزه شده.

در هر حال در تمامی کارخانجات تولید عسل و کارگاه های کوچک و مزارع سنتی عسل طبیعی به یک روش تولید می شود که در آن زنبور های کارگر شهد گل ها را جمع می کنند، آن را حمل می کنند و به کندو می آورند و با اضافه کردن بزاق به گرده ها موجب بروز اعمال شیمیایی در عسل می شوند که فرمولاسیون ساخت آن را بسیار پیچیده تر از ساکاروز و قند معمولی میکند.

در کارخانجات کندو در ردیف های دسته بندی شده و باتعداد مشخص در جعبه ها قرار می گیرند و انسان کنترل بیش تری روی تولیدات زنبورها دارد، در طبیعت هیچ گاه نمیتوان بدون از بین رفتن ملکه یا اصطلاحا دودی کردن زنبورها به عسل که ذخیره زنبورهای کارگر برای غذای نسل بعد کلونی است دست یافت، حال آنکه در کارخانه های تولیدی حتی می توان ملکه کندو را تعویض کرد.

عسل ها بعد از تولید، با توجه به نیاز بازار و امکانات کارخانه به صورت شیشه ای یا در قوطی های فلزی بسته بندی می شوند و پس از آن روانه بازار یا راهی خارج از کشور می شوند.

فروش فله ای عسل در سراسر ایران

فروش فله ای عسل در سراسر ایرانمتاسفانه ایران در زمینه بسته بندی محصولات پیشرفت چندانی نداشته و هنوز محصولات زیادی را به علت نا توانی در بسته بندی شکیل و بازار پسند با قیمت پایین و اصطلاحا فله به فروش می رساند و حتی گاهی به همین سبب از صادرات محصولی با ارزش باز میماند. عسل هم گاها بدون بسته بندی و صرفا با یک روکش مشمایی بر روی قفسه های چوبی آن به همراه موم عرضه می شود.

قاعدتا این نوع از عرضه سود کمتری برای تولید کننده دارد همچنین هدر رفت محصول را زیاد و کیفیت عسل را در حین جابجایی تا حدی کم میکند.

یکی از راحت ترین راه ها در کسب درامد از حوزه عسل و محصولات مربوطه (که البته به سرمایه نیاز دارد) احداث یک واحد تولیدی بسته بندی است؛ یعنی مرکزی که بدون نیاز به تولید و فقط با خرید فله و بسته بندی شکیل و اقدام به فروش می تواند سودی برابر یا حتی بیش تر از تولید کننده به دست بیاورد!

این تقریبا شبیه روشی است که دلالان هنگام برداشت محصول سر زمین های کشاورزی پیاده می کنند یعنی استفاده از فرصت بازاریابی که تولید کننده بخاطر عدم آگاهی یا ناتوانی از آن محروم است، سپس بازار پسند کردن و فروش محصول به قیمتی بالاتر از خرید عمده این محصول با ارزش.

نمایندگی پخش عسل

نمایندگی پخش عسل تولیدی عسل گاه متعلق به همان شخصی است که مغازه کوچکی برای عرضه عسل دارد، این یکی از ساده ترین روش ها برای عرضه محصول تولیدی است ولی امروزه با گسترش شهر نشینی و فاصله از مراکز تولیدی و همچنین پیشرفت تکنیک های بازاریابی و فروش برد از آن تولید کنندگانی است که نمایندگی پخش محصولات بیش تری دارند و در زمینه بازاریابی اینترنتی و مستقیم فعال اند.

برای مثال یک خریدار عسل در عراق را در نظر بگیرید، در مورد چنین خریداری با این میزان فاصله از بازار تولید قاعدتا راحت ترین راه برای خرید، سفارش آنلاین یا خرید از نمایندگی های فروش عسل است که در نزدیکی محل سکونت آنها احداث شده باشند.

در مجموع هرچه واحدهای تولیدی نمایندگی های بیش تر و فعالیت های تبلیغی وسیع تری داشته باشند فروش بهتری هم خواهند داشت.

بازرگانی فروش عسل

بازرگانی فروش عسلصنعت بازرگانی فروش عسل در داخل و خارج کشور برای ایران پر رونق است. برای محصول با کیفیت ایرانی همیشه خریدار عسل در دبی و بقیه کشور های حاشیه خلیج وجود دارد. از عسل ارگانیک یا طبیعی گرفته تا موم و ژل رویال صادراتی.

در صنعت بازرگانی یکی از مهم ترین نکات عرضه محصول با کیفتی است که حتی المقدور منحصرا به چند توزیع کننده خاص باشد؛ برای مثال محصولی به نام ژل رویال که از تولیدات زنبور عسل است و مانند خود عسل در کندو نگهداری می شود در بازار خارجی مورد استقبال شدیدی است و از آن به عنوان عصاره جوانی یاد می کنند. این محصول توسط زنبور های کارگر برای تغذیه نوزادانی از ملکه تولید می شود که قرار است ملکه آینده کولونی باشند و آنچنان ترکیب اعجاز انگیزی دارد که می تواند یک زنبور معمولی (که مانند بقیه زنبورها از لحاظ نژادی زنبور کارگر است) را به ملکه کندو با طول عمر طولانی و قابلیت باروری بالا تبدیل کند؛ چنین محصولی در هر کندوی به میزان بسیار اندکی وجود دارد بنابراین فروش آن بر واحد کیلو گرم قیمت هایی بسیار بالا و مشتریان بی شماری دارد.

با چنین سطحی از تنوع و کاربرد و خواص درمانی بازرگانی فروش عسل شغلی پر سود و شلوغ به حساب می آید.