با عسل و ترکیبات آن می توان ماسکهای گوناگون مانند ماسک آنتی باکتری، ماسک دارچین، ماسک میوه و … تولید نمود که هرکدام دارای خواص متعددی بوده و استفاده از آنها در زیبایی و طراوت پوست موثر است. این خاصیت عسل باعث گرمی بازار صادرات عسل شده است.
ماسک عسل یکی از مهمترین و تاثیر بخش ترین ماسکهای زیبایی و جوانی پوست است که با استفاده مداوم از آن لکه ها و چین و چروکهای موجود در آن به شکل ملموسی کاهش پیدا می کند. برای ساخت ماسک عسل باید دقت نمود که تنها عسل خالص و طبیعی است که می تواند این ویژگیهای معجزه آسا را داشته باشد. پس عسلی که برای این منظور تهیه می شود، باید عاری از هر نوع ماده ی افزودنی باشد.
عسل، به علت دارا بودن انواع گروه ویتامینها مانند: A،E، B و املاح و مواد آلی گوناگونی همچون کلسیم، پتاسیم، آهن و غیره در شادابی و جوانی پوست بسیار تاثیرگذار است و با توجه به نوع پوستی که ماسک روی آن استفاده خواهد شد، می توان از ترکیب عسل با مواد مختلف ماسکهای متنوع با خواص گوناگون تولید و مورد استفاده قرار داد. باید توجه داشت که، عسل به علت اینکه فاقد هر گونه ماده ی محرکی است هیچگونه حساسیتی روی پوست ایجاد نمی کند.