آیا تابحال عسل یونجه را مصرف نموده اید؟ آیا می دانید که چه خاصیت درمانی برای مصرف آن برشمرده اند؟ چگونه می توان عسل یونجه خالص را با مناسب ترین قیمت، خریداری نمود؟
کشور پهناور ایران دارای مناطقی بسیار غنی از وجود انواع گیاهان مفید دارویی بوده است و به همین سبب شاهد فعالیت تعداد بیشماری زنبوردار در مناطق گوناگون استان هایی از کشور هستیم که توانسته اند انواع عسل های طبیعی و گیاهی را تولید و به نوعی گامی مهم در راستای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، برداشته باشند.
عسل طبیعی، پرارزش ترین و مقوی ترین ماده غذایی شناخته شده از روزگاران قدیم تا به امروزه بوده که علاوه بر نقش تغذیه ای، نقش دارویی و درمانی فوق العاده ای را دارا بوده و یکی از سخت فاسدترین مواد غذایی در دنیا شناخته شده است.
همواره طبق توصیه های مشاورین و متخصصین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه عسل طبیعی، می تواند خواص منحصربفردی را برای تمامی افراد دارا باشد، چرا که عسل طبیعی، مملو از ترکیباتی مهم و مورد نیاز برای بدن انسان ها بوده است.
امروزه در دشت ها و مراتع استان هایی چون اصفهان، اراک و قم، گیاهی یکساله با نام یونجه رویش پیدا نموده است که از گیاهان دارویی بسیار مفید نام داشته و اکثر افراد از خواص دارویی این گیاه، اطلاع چندانی نداشته اند.
تولیدکنندگان عسل در کشور، با بردن کلنی زنبورعسل خود به این مناطق، عسلی تحت عنوان عسل یونجه از شهد گل های آبی و بنفش گیاه یونجه، تولید نموده و روانه بازارهای فروش کرده اند. آیا می دانید که عسل یونجه هم، مانند گیاه آن، خواص دارویی و درمانی مفیدی را دارا می باشد؟

عسل یونجه

عسل یونجه و خواص آن

شایان ذکر است که عسل یونجه، در میان انواع دیگر گونه های عسل طبیعی، از املاح و مواد ویتامینی بیشتری برخوردار بوده و گفتنی است که عسل یونجه، سرشار از ویتامین های A و K می باشد.
زمان برداشت عسل گیاهی یونجه، از اواخر خرداد ماه تا اواسط شهریور ماه می باشد و برای مصرف این عسل گیاهی و مفید، خواص درمانی ذیل را برشمرده اند:

  • موثر در درمان لرزش های اندام می باشد.
  • درمان کننده خونریزی ها و اختلالات عادت ماهیانه در زنان.
  • آرامبخش و افزایش دهنده میزان شیردهی مادران.
  • تقویت کننده بینایی، حافظه و مغز.
  • مفید برای افرادی که زیاد دچار خون دماغ می شوند.

لازم به ذکر است که عسل یونجه، دارای رنگی قرمز و سرشار از انواع ویتامین ها و همچنین مواد معدنی مانند روی، کلسیم، آهن و فسفر بوده است و بنظر می رسد بهترین روش مصرف آن، همراه با یک لیموی تازه می باشد.
با توجه به اهمیت مصرف عسل طبیعی و وجود آن در برنامه رژیمی اکثر انسان ها، بدون شک شما می توانید با خریداری انواع عسل طبیعی و اصل از مراکز فروش معتبر عسل در کشور با قیمت مناسب، از خواص فوق العاده ی درمانی و تغذیه ای این ماده ی گرانبها، برخوردار شوید.