گشنیز را در چه گروهی بیشتر می شناسید ادویه، گیاه یا عسل کدام یک از این
سه مورد گفته شده بیشتر تا به امروز به کار شما آمده است؟ آیا از نواحی
کاشت و تولید این گیاه و عسل مرغوب آن اطلاع دارید؟
گشنیز گیاهی عطر آگین که اگر قصد کرده باشیم غذایی تند یا به اصطلاح هندی درست کنیم پودر آن را یا خودش را به عنوان اقلام مورد نیاز آن غذا در نظر گرفته ایم. اگر این گیاه در آشپزخانه ی شما مصرف دارد پس بگذارید یک طرح جالب برای مواقعی که دچار سرما خوردگی شده اید به شما بدهیم اصولا در این زمان ها اشتها هم کم می شود سعی کنید یک سوپ مقوی که این گیاه در آن حضور داشته باشد درست کنید و بعد آن را میل نمایید شک نکنید اگر سرما خوردگی شما همیشه سه الی چهار روز طول می کشید و سپس بهبودی کامل کسب می کردید با این سوپ و گشنیز فوق العاده ی آن، سریعتر بهبودی کامل را کسب می نمایید.

عسل گشنیز
کندو هایی که وظیفه ی تولید این عسل را بر عهده دارند بیشتر در استان هایی چون کرمانشاه، کردستان به پا شده اند و زنبور های آن از این گیاه خوشبو نهایت استفاده را می برند و عسلی با رنگی جلوه انگیز یعنی عقیقی آن هم نه زیاد پر رنگ به ثمر می رسانند.
اگر دچار آلرژی های فصلی می باشید مخصوصا در فصل بهار یعنی فصل وحشتناک برای بیماران آلرژی، این عسل را در هر وعده ی صبحانه ی خود استفاده کنید.
عسل گشنیز همانند گیاهش در برگرداندن حال خوب شما در هنگام سرما خوردگی فعالیت دارد و برای سرفه های شدید بعد از آن یاور خوبی است. پس از این به بعد سعی کنید به هر سه جنبه ی گیاه گشنیز که در بالا گفته شد فکر کنید و نهایتا از آن ها سود ببرید