زنبوردار با تجربه و علم خود می تواند انواع عسل را بسته به منطقه انتخابی و یا منطقه که ساکن هست تولید کند و این نوع عسل طبیعی ممکن است چهل گیاه یا چند گیاه باشد و یا تک گل مثل آویشن، شوید، شبدر، کاکوتی و … باشد.
تولید عسل یک فرایند زمانبر بوده و با سختی های بسیاری رو به رو است. یک زنبوردار اگر تجربه چندانی در این زمینه نداشته باشد ممکن است اوایل دچار خسارت شود پس باید بداند که زنبورداری شغلی پر ریسک بوده و لذا اطمینان نباید داشته باشد در سال های اول بتواند محصول خوبی برداشت کند. یک زنبوردار سال ها تلاش و کوشش را به جان می خرد تا عسل طبیعی و خالص را به مشتریان خود عرضه کند در این میان هم افرادی هستند که با روش های غیر طبیعی و غیر قانونی سعی در تولید عسل های تقلبی دارند و با بد نام کردن صنعت زنبورداری تلاش دارند تا به سود برسند.
یک منطقه که در آن تولید کنندگان با تجربه حضور دارند و بعضاً زنبورداری شغل خانوادگی آن ها است کمتر تقلب در تولید عسل های آن دیده می شود. عسل چهل گیاه و آویشن از استان هایی مانند فیروزکوه و دماوند و ند استان دیگر تهیه می شود که این مناطق همانطور که می دانید از قطب های تولید عسل به شمار می آیند.
اگر شما قصد دارید در این راه این تولید کنندگان فعال را همراهی کرده و عسل چهل گیاه و آویشن مورد نیاز خود را از بهترین ها تهیه کنید کافی است تا با شماره درج شده ارتباط گرفته و به جمع مشتریان ما بپیوندید.