چه عواملی در عدم ارگانیک بودن عسل تولید شده موثر می باشد؟ آیا می توان
ادعا نمود که عسل لرستان، عسلی اصل و مرغوب در کشور هست؟ عسل آویشن لرستان
چه قیمتی را در بازار داشته است؟
در حال حاضر کشور ایران، با توجه به غنی بودن از گیاهان دارویی مفید در اکثر مناطق، یکی از مهم ترین و برترین کشورهای جهان در حوزه تولید انواع فرآورده های گیاهی لقب گرفته و شاید عسل طبیعی، از پرارزش ترین آنها باشد.
بله عسل طبیعی از روزگاران گذشته به سبب خواص منحصربفردش در بهبود زخم ها و سوختگی های پوستی تا به امروزه به سبب آشکار شدن خواص بی نظیرش در درمان اکثر بیماری های شایع در افراد مانند کم خونی و یا مشکلات گوارشی و قلبی، مورد استفاده قرار گرفته بوده و هست.
اما آنچه که از نگرانی های عمده مصرف کنندگان جدی عسل در بازارهای امروزی فروش عسل بوده، وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در این بازارها بوده که به جرئت می توان گفت تلاش برای شناخت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان معتبر را می طلبد.
گفتنی است که عسل اصل و کاملا ارگانیک که فرآیند تولید آن، عاری از هر گونه مواد شیمیایی بوده، یکی از بهترین انواع عسل تولیدی توسط هر تولید کننده ای می باشد که عسلی مناسب برای همه افراد و قابل هضم تر می باشد.
اما آیا می دانید که چه عواملی می تواند در عدم ارگانیک بودن عسل تولید شده موثر باشد؟
لازم به ذکر است که به سبب وجود انواع آفات و بیماری هایی که کندوهای زنبور عسل با آن مواجه می شوند، تولیدکنندگان مجبور به استفاده نمودن از سم های شیمیایی می گردند و اگر در این فرآیند احتیاط صورت نگیرد، مواد شیمیایی در فرآیند تولید موثر بوده و از درصد ارگانیک بودن عسل کاسته شده است.
راهکار این امر می تواند استفاده از کندوهای طبیعی از موادی چون تخته و یا سفال بوده و سم زدن در مناطقی باز مانند کوهستان ها صورت بگیرد.
اما مورد بعدی که جالب است بدانید، این امر بوده که برخی از تولیدکنندگان عسل جهت تسریع بخشیدن به فرآیند تولید عسل، از موادی شیمیایی به زنبورهای عسل می خورانند که این امر می تواند عاملی مهم در عدم ارگانیک بودن عسل تولید شده نیز باشد.

عسل آویشن ارگانیک لرستان
شایان ذکر است که در کشور ایران، یکی از پایگاه های معتبر در حوزه تولید انواع عسل طبیعی و ارگانیک که در این حوزه رتبه اول را در میان دیگر تولیدکنندگان عسل داشته، استان لرستان می باشد که امروزه چیزی نزدیک به 2000 زنبوردار مستعد در سطح این استان فعالیت چشمگیری داشته اند.
یکی از انواع عسل های پرفروش و البته پرخاصیت تولیدی در این استان، عسل آویشن می باشد که به سبب معطر بودن گیاه آویشن، عسل تولید شده از شهد آن نیز معطر بوده و دارای رنگ قرمز و انواع ویتامین ها و مواد مغذی می باشد.
مصرف عسل آویشن می تواند خواص درمانی چون بهبود دردهای ناشی از دوران قاعدگی، موثر در درمان سرفه های شدید و ضدتشنج را دارا باشد و گفتنی است یکی از انواع مناسب ترین عسل ها برای بیماران دیابتی می باشد.