عسل گیاهی و خالص چه ویژگی هایی را دارا بوده است؟ چگونه می توان از توزیع
کنندگان معتبر عسل لرستان در شهر تهران نیز از عسلی درجه یک با قیمتی مناسب
بهره مند شد؟
عسل فرآورده ای ناب و مقوی از شهد شیرین انواع گل ها و گیاهان موجود در جنگل ها و مراتع بوده که توسط زنبورهای عسل جمع آوردی گردیده و در شان های عسل قابل برداشت بوده است که البته این کار توسط زنبورداران در مناسب ترین شرایط آب و هوایی صورت می گیرد.
امروزه کمتر تولیدکنندگانی وجود داشته اند تا بتوانند عسلی کاملا گیاهی و خالص را به عرضه برسانند، چرا که عسلی کاملا طبیعی بوده که هیچگونه مواد شیمیایی را در تولید آن بکار نبرده باشند. اما دیده شده که برخی زنبورداران به سبب زودتر فرارسیدن برداشت عسل، مواد شیمیایی گوناگونی را به خورد زنبورهای عسل داده اند و این امر خود از درصد طبیعی و ارگانیک بودن عسل کاسته است.
یکی از بهترین راهکارهای شناخت عسلی درجه یک و اصل، استفاده از حواس افراد بوده و عسلی که رایحه خوش گیاهان را دارا باشد، می تواند عسلی اصل تلقی گردد.
مصرف روزانه عسل طبیعیی و خالص، سبب تقویت دستگاه گوارش، تقویت حافظه و مغز، تقویت بینایی، کاهش کم خونی و بسیاری دیگر از خواص را شامل شده و امروزه توصیه تمامی مشاورین بوده است.
اما باید بدانید که مصرف عسلی اصل و کاملا گیاهی توانسته خواص فوق را دارا باشد و در تهیه این نوع عسل باید آگاهی و شناخت کافی را بدست آورد.
امروزه یکی از مراکز تولید و توزیع مهم عسل در کشور، استان لرستان بوده که عسل نیز از سوغات های این استان به شمار آمده و توزیع کنندگان معتبر این محصول در سراسر کشور