زنبورداران عزیز و زحمتکش به عنوان عامل اصلی تهیه و تامین زهر خالص زنبورعسل بوده و خودشان نیز همواره به دلیل ارتباط مستقیم با زنبورها از این ماده پر خاصیت بی بهره نمی مانند.
زنبورداران حرفه ای یا بازرسانی که به طور روزمره با زنبورعسل سر و کار دارند، گاهی بیش از 100 نیش در روز نوش می کنند. اما به یقین واکنش بدن این گونه افراد با مردم عادی در مقابل نیش زنبورعسل یکسان نیست، زیرا بدن زنبورداران حرفه ای در مقابل زهر نیش زنبور مصونیت دارد، به طوری که پس از گذشت حدود یک دقیقه از زمان نیش خوردن، این افراد قادر به تشخیص محل نیش خوردگی نیستند.
به علت مصونیت ایجاد شده در بدن افراد حرفه ای در مقابل زهر زنبورعسل، محل نیش خوردگی روی پوست این افراد ورم نمی کند و درد نیش هم فقط به اندازه فرو رفتن یک سوزن باریک در پوست برای چند لحظه حس می شود. این در حالی است که مردم عادی با میزان حساسیت متفاوتی که در مقابل نیش زنبورعسل دارند، نیش زنبورعسل را چندان به راحتی تحمل نمی کنند و هستند افرادی که با چند نیش در یک زمان، باید روانه بیمارستان شوند.
بنابراین از طریق مرکز عسل ایران، شما می توانید به طور مستقیم و بدون واسطه نسبت به تهیه زهر زنبورعسل به هر مقدار اقدام نموده و از تامین دائمی و خلوص آن اطمینان لازم را کسب نمایید.