انواع عسل طبیعی کوهستان در استان لرستان کدام است؟ چگونه می توان عسل طبیعی و ناب لرستان را با قیمت ارزانتر و مطمئن تری تهیه نمود؟
عسل ماده ای شیرین و بسیار مقوی تولید شده از شهد انواع گل های گیاهان دارویی بوده که امروزه بشدت نیاز به همچین ماده ی مقوی و مفید در حفظ سلامت انسان ها، احساس گردیده است.
بنا به توصیه مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه عسل طبیعی، می تواند خواص درمانی و تغذیه ای فوق العاده ای را دارا باشد و بیماران قلبی، کلیوی و گوارشی می توانند عسل را یک ماده شفابخش بدانند.
با توجه به اهیمت مصرف عسلی طبیعی و اصل و با توجه به اینکه همواره انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش وجود داشته، شناخت تولیدکنندگان و مراکز پخش معتبر می تواند در تهیه عسلی اصل و طبیعی، مصرف کنندگان را یاری دهد.
در حال حاضر استان لرستان، با توجه به پوشش گیاهی مستعدی که در کوهستان ها و مراتع خود داشته، توانسته با دارا بودن نزدیک به 2000 زنبوردار در این استان و تولید سالیانه بیش از 1000 تن عسل، عسلی مرغوب و اصل را تولید نموده باشد.
شایان ذکر است که استان لرستان توانسته رتبه اول را در مرغوبیت عسل تولیدی و رتبه هفتم را در میزان تولید عسل در کشور دارا باشد و امروزه تهیه آن از طریق نمایندگان و عرضه کنندگان معتبر این استان با قیمتی مناسب قابل تهیه می باشد.

انواع عسل طبیعی لرستان
همانطور که متوجه شدید، پوشش گیاهی غنی استان لرستان منجر گردیده تا انواع گیاهان دارویی در کوهستان های آن وجود داشته باشد و امروزه از شهد گل های این گیاهان، انواع عسل گیاهی و طبیعی تولید شده است.
انواع عسل تولیدی استان لرستان عبارتند از: عسل گون گز و گون کتیرا، عسل آویشن، عسل شتیزه و عسل چندگیاه که هر یک خواص منحصربفرد درمانی خود را دارا بوده اند.