فشار خون بالا، یکی از بیماری های شایع در سراسر جهان، که از آن به نام قاتل خاموش یاد می شود. مصرف عسل مرغوب، با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان باعث تعدیل فشار خون شده و از بروز انواع سکته ها پیش گیری می کند. عسل جایگاه ویژه ای در بین اقلام صادراتی کشور دارد.
عارضه ی فشار خون بالا، بیماری است که در اثر فشار اضافه ای که به دیواره ی رگها و عروق خونی (که مسیر انتقال خون از قلب به بافت ها و بالعکس می باشند) وارد می شود و باعث انسداد این عروق می گردد.
این بیماری که به قاتل خاموش نیز معروف است؛ فاقد علائم روشن بیرونی بوده و در صورت بی توجهی به آن، باعث بروز حملات قلبی و سکته های مغزی می شود.
عواملی همچون چاقی، اضافه وزن، نارسایی های کلیه، عوامل وراثتی و مصرف بی رویه ی نمک، می تواند در بروز این بیماری دخیل باشد.
مصرف مداوم و منظم عسل، به علت داشتن آنتی اکسیدان بالا، مانع از انباشته شدن چربی در دیواره رگهای قلب و عروق شده، از بروز فشار خون بالا جلو گیری کرده و از سکته ی قلبی و مغزی پیشگیری می کند. این خصوصیات معجزه آسای عسل، این محصول را تبدیل به یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی، که خاصیت دارویی بی شماری دارد، نموده است.
بهترین روش فروش این ماده ی ارزشمند و کسب بالاترین میزان سود برای تولید کنندگان، از طریق ارتباط با شرکت های بازرگانی صادر کننده ی عسل، امکان پذیر است.